restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חקלאים פלסטינים ומתנדבים ישראלים מוסקים במשותף; בן גביר רוצה לאסור על המסיק בגדה

15 באוקטובר 2024

עונת המסיק השטחים הפלסטינים הכבושים החלה בשבוע שעבר, והחקלאים הפלסטינים בגדה זקוקים לעזרה במסיק יבול הזיתים הרב. בימים האחרונים פעילי קול רבנים לזכויות האדם הצטרפו למסיק בכפרים גבע׳ה ובורין, ובכוונתם להגיע לכפרים רבים נוספים ולסייע לקהילות הפלסטיניות, המתמודדות גם עם טרור יהודי שנענה בעצימת עין של הצבא וגורמי אכיפת החוק.

מרבנים לזכויות אדם נמסר “מעל עשרים שנים שאנו יוצאים לשטח ומושיטים יד במסיק, אולם נראה שהימים הללו הם החשובים והדחופים ביותר להראות בהם סולידריות, שותפות וערבות הדדית ישראלית ופלסטינית. אסור להיכנע לאלימות, ואסור להפקיר את החקלאים”. גם קואליציית המסיק הוותיקה, הפועלת זה 24 שנה לצד החקלאים הפלסטינים, פרסמה קול קורא להצטרף למסיק בשבת הקרובה, 19 באוקטובר.

מקואליציית המסיק נמסר כי בעקבות המלחמה בעזה ובצפון, “השנה מסתמנת כאחת השנים הקשות והטראומטיות ביותר לשני העמים בישראל ובפלסטין, ברצועת עזה ובגדה המערבית. בגדה המערבית בה אנו פעילים, חל זינוק בהתנכלויות של מתנחלים כלפי התושבים הפלסטינים בנפש וברכוש. גידול חל גם במספר הפשיטות, הרוגים, ופצועים מירי של חיילי הצבא הישראלי. כבכול שנה נחלק את עבודות המסיק עם דגש באדמות הכלואות בין הגדר והקו הירוק, ובין הכפרים בעומק הגדה ובמיוחד אצל הכפרים הסמוכים להתנחלויות ומאחזים מהן מגיעים פורעים”.

“אנו ערים למצב הביטחוני  השורר בשטח וננהג בכל כללי הזהירות כדי להבטיח את שלום המתנדבים והחקלאים הפלסטינים. לפיכך- נמנע השנה השתתפות של משפחות עם ילדים בכפרים המצויים בעומק הגדה. בכפרים במרחב התפר ננהג כבשנים עברו”, הדגישו. יצוין שבמהלך יום הכיפורים מתנחלים חמושים, חלקם לבושים במדים של הצבא, תקפו מוסקים פלסטינים, מנעו מהם למסוק וגירשו אותם מהאדמות שלהם באיומים ובאלימות. האירועים התרחשו בין השאר באדמות יאסוף, תורמסעיא, יתמא, דומא, בית פוריכ, ג’אלוד ואל-מוע’ייר.

בחלק מהאירועים חיילים נכחו במקום, אך לא מנעו את אלימות המתנחלים ואף סייעו לגירוש המוסקים. באירוע נוסף, בעלי אדמות מהכפר בית אימרין שהגיעו למסוק, גילו שמתנחלים כרתו עשרות עצי זית, על פי המידע שאסף ארגון יש דין.

המתנחלים כבר ממשים את הרעיון הגזעני של השר לביטחון לאומי, ח”כ איתמר בן גביר, שפנה בשבוע שעבר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט, בבקשה להורות על ביטול כלל פעילויות מסיק הזיתים בגדה. לדברי השר, “אנו עדים לניסיונות לנצל את המסיק לצורך תקיפות ופגיעה בהתיישבות היהודית, ולכן יש לעצור את כל פעילויות המסיק לשנה זו כדי למנוע חיכוך וניסיונות לפגוע בתושבים”.

על פי האו”ם, מאז אוקטובר 2023 חסמו הרשויות הישראליות כמעט כליל את גישתם של פלסטינים לאדמותיהם החקלאיות שבין גדר ההפרדה לקו הירוק וליד התנחלויות. בספטמבר עתר לבג”ץ המוקד להגנת הפרט בתביעה לבטל את ההגבלות הגורפות האלה, אבל מתשובת המדינה עלה כי שערים עשויים להיפתח באופן מוגבל רק אחרי 23 באוקטובר, “בכפוף להערכות ביטחוניות”.  עקב כך, גישתם של אלפי פלסטינים לאדמתם תהפוך למורכבת ומסובכת עוד יותר, ואפשר אף שתגרום להפסדים כלכליים משמעותיים. לדברי משרד החקלאות הפלסטיני, בשנת 2021 ייצר המגזר החקלאי כ-108 אלף טון זיתים ו-23 אלף טון שמן זית. משרד החקלאות צופה כי בשנת 2024 תרד תוצרת הזיתים ל -81,200 טון, ותפוקת שמן הזית תפחת ל-17,700 טון.

להרשמה למסיק של רבנים לזכויות אדם: https://forms.gle/91mZ7WSu3LanXFgQ8

להרשמה מסיק בשבת הקרובה, באמצעות הדוא”ל: dmeinrath@gmail.com

עוד בנושא: https://zoha.org.il/132684/