restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

דרושות עדויות על ההתקפה הברוטאלית על מפגיני שלום בסילוואן

5 בספטמבר 2010

ביום רביעי, ה-1 בספטמבר, נערכה משמרת מחאה בסילוואן שבמזרח ירושלים נגד הניסיון של עמותת המתנחלים אלע”ד להסוות את פעילותה הפוליטית, הגזענית והמסוכנת באמצעות סיורים וכנסים “מחקריים”. בתגובה לכך נשלחה משטרת ישראל, בהוראת אנשי אלע”ד, למנוע מקול המחאה להגיע אל משתתפי הסיורים והכנס וזאת תוך שימוש בכוח ואלימות. פעילות ופעילים ראו כיצד קציני משטרה בכירים, שוטרי מג”ב ויס”מ פועלים על-פי הנחיות המתנחלים ללא שום מחשבה או תהייה לגבי הפרת החוק ויסודות הדמוקרטיה שיש בכך.

המוחים הותקפו בברוטליות והוכו על ידי שוטרים. מתנחל שניסה לדרוס מספר אנשים לא עוכב על ידי השוטרים ובמקום זאת תקפו הם באלימות את משתתפי המשמרת שקראו לעיכובו. מי שניסו לגלות את פניה האמיתיות של עמותת אלע”ד ופעילותיה, באמצעות עלונים, כרזות או קול, אוימו במעצר ונדחפו, תוך כיפוף ידיים ובעיטות, הרחק ככל האפשר מכל מקום בו מסר זה יוכל להגיע לעיניהם או אוזניהם של באי הכנס. שמונה נעצרו וחמישה מהם בילו את הלילה בבית המעצר ושוחררו רק למחרת בערב, לאחר דיון בבית המשפט שהורה על שחרורם.

נגד ארבעה מהעצורים הוגשו כתבי אישום המייחסים להם תקיפת שוטר והתפרעות. גם על העצור החמישי, שטרם הוגש כנגדו כתב אישום, העלילו כי הוא תקף שוטרים. הצוות המשפטי של “סולידריות שייח’ ג’ראח” אוסף כעת “את הראיות והעדויות למסכת השקרים הבוטה של אנשי המשטרה. עדויות שנכתבו יחד תוך תיאומי גרסאות, טשטוש והעלמת ראיות מבית המשפט”. עוד מסר פעיל הצוות ש”לצורך ההתמודדות עם האיום המסוכן הזה של משטרה המוכנה לשקר, לזייף, לרמות ולהכות עבור עמותות המתנחלים אנו זקוקים לעזרתכם הדחופה. אם השתתפתם במשמרת בסילוואן השבוע אנא שילחו לנו עדות כתובה ומפורטת, תוך שימת דגש על אלימות שוטרים, שיתוף פעולה בין שוטרים ומתנחלים, אירוע ניסיון הדריסה, המעצרים וכל דבר אחר שיעלה בזיכרונכם. אם יש בידכם וידאו או צילום מהאירוע, או שידוע לכם על מי שיש בידו תיעוד מצולם, אנא עדכנו אותנו גם כן”.

יצוין שבעקבות המשמרת שקיימו פעילי “סולדריות שייח’ ג’ראח” מחאה נגד כנס ארכיאולוגי שקיימה במקום עמותת אלע”ד, מסרה האגודה לזכויות האזרח שספק רב אם דיכוי המשטרה היה חוקי. בינואר השנה, בעקבות מעצרי שווא של פעילי תנועת סולידריות בשכונת שייח’ ג’ראח, כתב השופט גד ארנברג מבית משפט השלום בירושלים: “הזכות לאסיפה, להפגנה, לתהלוכה ולהבעת דעה הן זכויות יסוד … העובדה שהמתקהלים אוחזים בשלטים או אף כורזים סיסמאות בין אם הכרזה נעשית באמצעות מגפון ובין אם לאו אינה טעונה רישיון… אין די בחשש שאחרים המתנגדים להתקהלות ולמטרתה עלולים להפר את שלום הציבור כדי להפוך את ההתקהלות לבלתי חוקית. ההפך הוא הנכון – לאור היות הזכות לאסיפה ולהבעת דעה זכות יסוד, על המשטרה להגן על המתקהלים מפני אותם אחרים ולא להכריז על ההתקהלות כבלתי חוקית בשל אותו חשש מאחרים”.

לדברי עו”ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח “האלימות הברוטאלית וריבוי מעצרי המפגינים מובילים לרמיסה גסה של הזכות להפגין בעיר הבירה של מדינת ישראל, ומעוררים שאלות קשות על תפישת צד במחלוקת פוליטית. אך לפני כשבועיים התקיים בסילוואן סיור של בכירי מערכת אכיפת החוק. באירוע החריג זכו היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ומפקד מחוז ירושלים של המשטרה להדרכה צמודה מטעם יו”ר עמותת אלע”ד. מפקד משטרת ירושלים אף צולם עמו שלוב זרועות. התנהלות המשטרה פוגעת אנושות באמון הציבור ביכולתן וברצונן של רשויות המדינה לאכוף את החוק בירושלים ובסילוואן ללא משוא פנים.”

ניתן לכתוב ולשלוח בהקדם את העדויות ומידע על קיומו של תיעוד מצולם לדוא”ל של הצוות המשפטי: legal.justjerusalem@gmail.com

עוד על חופש הביטוי והמחאה בשייח ג’ראח

עוד על ההפגנה בשבוע שעבר

http://www.maki.org.il/he/component/content/article/91–/8724-2010-09-02-18-12-59