restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בצלם: על הרשות הפלסטינית לחקור את התנהלות כוחותיה בעת פיזור הפגנת השמאל

5 בספטמבר 2010

לפני שבועיים ניסו חברי התארגנות חדשה של מפלגות שמאל, פעילים עצמאיים וארגוני חברה אזרחית פלסטיניים לקיים כנס במועדון הפרוטסטנטי ברמאללה בנושא התנגדותם לחידוש המשא ומתן עם ישראל ללא הקפאת ההתנחלויות. מדיווח שנמסר בעיתונות עולה כי עוד בטרם החל הכינוס, שאליו הוזמנו כמה עשרות אנשים, התפרצו לאולם מאות צעירים שצעקו סיסמאות תמיכה בנשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס והניפו שלטים עם תמונתו. מתחקיר ארגון זכויות האדם בצלם עולה כי לאחר שהצעירים מנעו את התנהלות הכינוס, ביקשו מארגניו לצעוד בתהלוכה לעבר משרדי תחנת הטלוויזיה המקומית “ווטאן” ולקיים במקום מסיבת עיתונאים. לפי הדיווח של הס, הצעירים המשיכו להפריע למשתתפי הכינוס ומנעו את קיומה של תהלוכה שקטה. המשטרה הפלסטינית פיזרה את התהלוכה לאחר שכלי-רכב אזרחי של מנגנון המודיעין הכללי של הרשות הפלסטינית חסם את נתיב הצועדים.

מארגון זכויות האדם הפלסטיני אל-חק נמסר כי עובדי הארגון, שמשרדיו שוכנים מול מקום הכינוס, הגיעו למקום כדי לתעד את האירוע. כשאחד מעובדי הארגון, ויסאם אחמד, ניסה לצלם את המתרחש, הוא הותקף בידי איש מנגנון המודיעין הכללי שהפיל את מצלמתו ארצה. אחמד הרים את המצלמה ושב לצלם, אך אנשי מנגנון המודיעין הכללי, שהיו בלבוש אזרחי, אסרו עליו לעשות זאת. כשדרש מהם לנמק את הדבר, הם תקפו אותו והחרימו את המצלמה. עמיתתו, נינה עטאללה, נפצעה בעת שניסתה לסייע לו ופונתה לבית החולים. בנוסף למצלמת אל-חק, החרימו אנשי מנגנון המודיעין הכללי גם ציוד צילום וקלטות וידיאו של עיתונאים שנכחו באירוע. במהלך פיזור התהלוכה נעצר אחד מחברי המועצה העליונה של אש”ף.

המועצה הפלסטינית של ארגוני זכויות האדם פרסמה גינוי להתנהלות כוחות הביטחון הפלסטיניים באירוע והדגישה כי מדובר בשלילת הזכות להפגין והזכות לחופש הביטוי ממשתתפי הכינוס והתהלוכה. הרשות הפלסטינית הכחישה כל קשר להפרעה למהלך הכינוס, ולשכת יו”ר הרשות אבו מאזן הודיעה על הקמת ועדת חקירה לבירור נסיבות האירוע.

בצלם קורא לרשות הפלסטינית לאפשר את מימוש הזכות לחופש הביטוי והזכות להפגין, שהן זכויות יסוד המעוגנות במשפט הבינלאומי. התערבות בוטה בהתכנסות ציבורית כמתואר לעיל מהווה פגיעה אנושה בחופש הביטוי, ופיזור התהלוכה, שהייתה על-פי הדיווחים מעוטת משתתפים ולא אלימה, מהווה פגיעה בלתי-מידתית בזכות להפגין. כמו כן, על הרשות לאפשר לפעילי זכויות האדם לבצע את עבודתם החיונית, בהתאם להצהרת האו”ם בעניין מגיני זכויות אדם משנת 1998, לפיה זכאים פעילים לזכויות האדם להגנה במהלך עבודתם. מניסיונו הרב של ארגון בצלם עולה כי צילום אירועים במהלך התרחשותם הוא כלי חשוב לחקירת הפרות של זכויות האדם, כמו גם למניעתן מראש. בצלם קורא לרשות הפלסטינית למצות בהקדם את חקירת האירוע.