restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בצלם: חיילים ושוטרים אטמו באלימות חנויות בחברון מבלי להציג צו סגירה

10 בספטמבר 2010

ארגון זכויות האדם “בצלם” מדווח: ב-10 באוגוסט אטמו חיילים שלוש חנויות בבעלות פלסטינית בחברון. פעולה זו הנה חלק ממדיניותן של הרשויות הישראליות בכל הנוגע למרכז חברון, המבוססת על משטר של הפרדה שנועד להגן על נקודות ההתנחלות השונות שהוקמו באזור זה. משטר זה בא לידי ביטוי בסגרגציה פיזית ומשפטית בין המתנחלים הישראלים לבין הרוב הפלסטיני, באיסורים חמורים ונרחבים על תנועת פלסטינים ובהימנעות שיטתית מאכיפת החוק והסדר על מתנחלים אלימים התוקפים פלסטינים. על אלה נוספת פגיעה ישירה של אנשי כוחות הביטחון בתושבי העיר הפלסטינים. מדיניות זו הביאה לקריסה כלכלית של מרכז חברון ולעזיבה נרחבת של תושבים פלסטינים.

לפני כחמש שנים שכר עזאם אבו ח’לף, תושב חברון בן 50, שלוש חנויות באזור 2H שנמצא תחת שליטה ישראלית. החנויות נמצאות ברחוב באב אל-בלאדייה אל-קדים, בצומת שבה מוצב מחסום “בית רומנו” החוסם את המעבר לרחוב א-שוהדאא, רחוב מרכזי בעיר העתיקה של חברון הסגור לתנועת פלסטינים מאז שנת 2000. ליד מחסום בית רומנו מתקיימות מדי שבוע הפגנות של תושבים פלסטינים ופעילים ישראלים וזרים בדרישה לאפשר את מעברם של פלסטינים ברחוב. לדברי אבו ח’לף, ביום שבת, ה-31 ביולי, עם תום ההפגנה השבועית, ניגש לחנותו קצין מהמינהל האזרחי ואיים עליו כי אם לא יפעל להפסקת ההפגנות הנערכות בסמוך לחנויות שלו, יסגור הצבא את החנויות. הקצין התעקש על דרישתו גם לאחר שאבו ח’לף טען בפניו כי אין לו קשר להפגנות וכי הוא איננו מכיר את מארגניהן ומשתתפיהן.

שבוע וחצי לאחר מכן, בשעות הצהריים של יום שלישי, ה-10 באוגוסט, הגיע קצין אחר מהמינהל האזרחי לאבו ח’לף והודיע לו כי עליו לפנות את הסחורה משלוש חנויותיו. הוא הוסיף כי בעוד חצי שעה יגיעו למקום חיילים ויסגרו את החנויות. הקצין לא הציג בפני אבו ח’לף צו צבאי המורה על סגירת החנויות.

כשעה וחצי לאחר מכן הגיעו למקום חיילים ושוטרים ופינו באלימות את אבו ח’לף ותושבים שמחו איתו נגד הפעולה. הם עצרו שלושה תושבים ופעיל זר אחד תוך שהם מכים אותם וגוררים אותם על הארץ. החיילים החלו לרתך את דלתות החנויות טרם הושלמה מלאכת פינוי הסחורה, מבלי שהציגו בפני אבו ח’לף צו המסמיך אותם לכך. אנשי כוחות הביטחון הציגו בפני התושבים צו המגדיר את אזור החנויות כשטח צבאי סגור והורו להם לפנותו.

במהלך פעולת אטימת החנויות, שלוותה באלימות של אנשי כוחות הביטחון, איבד אבו ח’לף, שניסה להגן על הסחורה שלו את הכרתו ונפל. החיילים הרימו את אבו ח’לף והניחו אותו בקרבת מקום. בשלב מסוים הוא טופל על-ידי חובש צבאי ולאחר מכן פונה באמבולנס לבית החולים הממשלתי “עאליה” בחברון שם טופל ושוחרר באותו לילה. בצלם פנה לפרקליטות הצבאית בדרישה כי תורה למצ”ח לחקור את התנהלותם האלימה של החיילים.

לצפייה בקטע הווידיאו שצילמו מתנדבות בצלם איאת וסוהיר ג’עברי