restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

עדאלה לנתניהו: לבטל את חקיקת תיקון לחוק האזרחות

12 באוקטובר 2010

עו”ד סאוסן זהר מארגון עדאלה, שיגרה ביום שני, ה-11 באוקטובר, מכתב אל ראש הממשלה נתניהו בעקבות החלטת הממשלה לתמוך בנוסח הצהרת אמונים בחוק האזרחות התשי”ב – 1952 לפיו מי שמבקש התאזרחות בישראל יצהיר אמונים ל”מדינה יהודית ודמוקרטית”.

לדברי עו”ד זהר תוספת ההצהרה הנ”ל מחייבת וכופה על כל מי שמבקש להתאזרח בישראל להצהיר נאמנות לערכי הציונות והיהדות, “נוסח הצהרה זה מכוון כנגד הערבים המבקשים איחוד משפחות יחד עם בני זוגם הערבים אזרחי מדינת ישראל. הוא גם מכוון באופן ישיר כנגד האזרחים הערבים המבקשים להינשא לבני זוגם מהשטחים הכבושים או ממדינות ערב. נוסח ההצהרה כופה על כל ערבי אידיאולוגיה פוליטית ונאמנות לערכי היהדות והציונות ובכך דורש ממנו לשלול את זהותו הלאומית ולהצהיר כנגד השקפתו הפוליטית הלגטימית”.

עוד היא הדגישה במכתבה כי “מבחינתם של האזרחים הערבים ובני זוגם הלא אזרחים, השקפה פוליטית לגיטימית זו רואה בהגדרת המדינה היהודית כזו המעמידה את אזרחותם במעמד של אזרחות סוג ב’ או במעמד נחות לכל הפחות. נוסח ההצהרה, במידה ויאושר ע”י הכנסת, משמעו חיזוק המדיניות המפלה כנגד האזרחים הערבים הרואה אותם כנחותים במעמדם וכלא שווים לעומת האזרחים היהודים. הצהרה זו מחזקת את המסר של המדינה כלפי האזרחים הערבים, לפיה מדינה זו אינה מדינתם ואם לא יחזיקו בערכי הציונות והיהדות הם לעולם לא יכולים להיות שווים. הצהרה זו גם כופה על האזרחים הערבים במדינה להינשא אך ורק לבני זוג הנאמנים לערכי הציונות והיהדות, אחרת, ייחשבו אף הם כאזרחים לא נאמנים למדינה. תפיסה זו אינה מקובלת על האזרחים הערבים וגם לא על בני זוגם המבקשים להתאזרח במדינה. יתר על כן, מקום בו לא נדרשת הצהרת אמונים לערכי הציונות והיהדות מאת האזרחים הערבים כך גם אין להטיל דרישה כזו על בני זוגם של אזרחים ערבים אלו”.

הצבת הצהרה זו כתנאי לקבלת אזרחות אינה הוגנת ופוגעת בחופש הביטוי הן של האזרחים הערבים והן של בני זוגם המבקשים להתאזרח במדינה. “היא פוגעת גם בערכי הפלורליזם ובכך היא פוגעת בערכים דמוקרטים. אין ספק כי דרישת הנאמנות למדינה יהודית הינה נגזרת מתפיסה הפוליטית של מפלגת ‘ישראל ביתינו’ המופנית כנגד האוכלוסיה הערבית בישראל תחת סיסמת ‘בלי נאמנות אין אזרחות'”.

לנוסח המלא של המכתב (קובץ doc)