restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

שלישי ברחובות: הפגנה נגד פיטורי מנקות בפקולטה לחקלאות

29 בנובמבר 2010

ביום שלישי, ה-30 בנובמבר, בשעה 09:00, תתקיים הפגנה נגד פיטורי עובדות ניקיון מול שער הרצל של הפקולטה לחקלאות ברחובות. ההפגנה מתקיימת בדרישה לשלם למנקות שפוטרו את שכר החודש המגיע להן ואת פיצויי הפיטורין שלהן, ובדרישה להעביר את המנקות להעסקה ישירה על ידי האוניברסיטה העברית תחת הסכם קיבוצי שיגן על זכויותיהן.

לפני כשבועיים נחוג חג ה”סיגד” של העדה האתיופית, שמנהגיו כוללים גם צום. יומיים לפני החג, מספר מנקות ממוצא אתיופי שעבדו אצל הקבלן הממונה על ניקיון הקמפוס בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית ברחובות ביקשו לצאת לחופשה של יום בחג. בתשובה לכך הקבלן איים על המנקות שמי שלא תגיע לעבודה בחג – תפוטר לאלתר. ארבע מהמנקות בחרו לחגוג את חגן ולא הגיעו לעבודה ביום החג. כשהגיעו לעבודה מיד לאחר מכן, הקבלן פיטר אותן במקום, ללא התראה של חודש (כפי שדורש החוק) וללא פיצוי פיטורין (הנקובים בחוק).

לעובדות יש וותק של שלוש עד שש שנים בפקולטה; אך מאחר והקבלן הוחלף בחודש ספטמבר שעבר, באופן רשמי יש להן וותק של חודשיים בלבד! וכל זאת תוצאה של ההעסקה הקבלנית: תנאי עבודה ירודים, שכר נמוך, חוסר בטחון תעסוקתי וחוסר צבירת זכויות על וותק. מן הראוי יהיה שהאוניברסיטה העברית, שאליה שייכת הפקולטה לחקלאות, תעסיק את המנקות באופן ישיר, בתנאים מלאים ותחת הסכם קיבוצי המקנה קביעות והגנה לעובדות. ככלות הכל, הניקיון הוא תנאי הכרחי ללימוד, והעובדות הללו הן אלו המנקות את הקמפוס ובכך מאפשרות את קיום הלימודים.

השער ממוקם ברח’ הרצל (הרחוב הראשי של רחובות) במרחק של כ-5 דקות הליכה (פחות מדקת נהיגה) מהכניסה הצפונית לרחובות מכיוון נס-ציונה וכ-5 דקות הליכה מתחנת הרכבת של רחובות (אליה יש רכבות ישירות מתל-אביב מדי כ-20 דקות בשעות הללו). באוטובוס ניתן להגיע בקווים 201 ו-301 מהתחנה המרכזית של תל-אביב או קו 274 מרמת-אביב.

ההפגנה מאורגנת ע”י הקואליציה להעסקה ישירה בירושלים – הכוללת את פעילי חד”ש, “קמפוס לכולנו”, וארגון “כוח לעובדים”.

לעמוד האירוע בפייסבוק