restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בצלם: שנתיים לאחר עופרת יצוקה, נדרשת חקירה עצמאית

19 בינואר 2011

שנתיים מיום סיומו של מבצע “עופרת יצוקה” ברצועת עזה, ארגון זכויות האדם בצלם שב וקורא למדינת ישראל לפתוח בחקירה עצמאית ואפקטיבית של החשדות הכבדים להפרת זכויות האדם והמשפט הבינלאומי במהלכו. זאת, נוכח חשדות להפרות קשות שהעלו ארגונים לזכויות האדם, בהתבסס על עדויותיהם של נפגעים פלסטינים ושל חיילים שהשתתפו במבצע.

“על אף הזמן הרב שחלף והפגיעה בראיות כתוצאה מכך, ישראל יכולה לפתוח בחקירה אפקטיבית ומחובתה לעשות כך. ראשית, על האחראים להפרות הקשות של זכויות האדם לתת את הדין על כך. שנית, מסקנות החקירה יוכלו להנחות את התוויית המדיניות במבצעים צבאיים עתידיים.

“ההכרעה בשאלות כמו מהי מטרה לגיטימית להתקפה, מהן הוראות סבירות לפתיחה באש במהלך לחימה וכיצד להגן על האוכלוסייה האזרחית במהלך לחימה, היא חיונית כדי להימנע מהפרות דומות בעתיד. בהתחשב בחומרת החשדות העולים בנוגע להתנהלות הצבא במהלך המבצע, אסור שסוגיות אלה ואחרות ירדו מסדר היום הציבורי. לנכונות לבדוק חשדות להפרות של זכויות אדם מצד ישראל, בזמן לחימה כמו גם בעתות רגיעה, ישנן השלכות משמעותיות לא רק על הצבא, אלא על פניה המוסריים של החברה שבה אנחנו חיים”.

לקריאת ההודעה המלאה של בצלם