restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אונ’ חיפה אוסרת להפגין נגד המלחמה; 1350 מרצים קוראים להפסקת אש ולסיום הלחימה

20 במאי 2024

הנהלת אוניברסיטת חיפה אסרה אתמול (ראשון) על תא הסטודנטים של חד”ש להפגין בקריאה לעצור את המלחמה ברצועת עזה ולקדם עסקה לשחרור חטופים. פעילי חד”ש בקמפוס פנו לפני כשבועיים לדיקנט האוניברסיטה בבקשה להפגין בשטח הקמפוס. ההפגנה אמורה הייתה להתקיים היום בשעות הצהריים ליד בית הסטודנט.

על אף שלא התקבל אישור רשמי לכך עד הרגע האחרון, הנהלת האוניברסיטה עמדה עמם בקשר וחברי תא חד”ש להעביר את רשימת הסיסמאות שייכתבו בשלטים והקריאות שאמורות להישמע. אלה כללו בין היתר את הקריאות “הפסיקו את המלחמה”, “עסקה עכשיו”, “הנכבה ממשיכהו”במלחמה אין מנצחים“.

אתמול ולאחר שחולקו ברחבי הקמפוס כרוזין הקוראים להשתתף בהפגנה, שינתה ההנהלה את עמדתה והודיעה למארגנים כי בכוונתה לדחות את בקשתם. בהזמנה לעצרת שחולקה בין הסטודנטים נכתב: “בעוד הדיכוי נמשך נגד האוכלוסייה הערבית, אי אפשר לעמוד מהצד מול המראות הטראגיים ברצועת עזה. זאת, כאשר עליית הפשיזם מהווה סכנה אמיתית גם לערבים וגם ליהודים, כאשר כוחות הימין נשענים על מדיניות אחת ויחידה שמטרתה לפגוע במה שנשאר משרידיה של הדמוקרטיה. אנו קוראים לסטודנטים ולסטודנטיות, למרצים ולמרצות, להצטרף לעצרת שמתנגדת לנכבה המתמשכת ולהרים קול נגד המלחמה ולמען הצדק והשלום.

עוד הדגישו ניסיון ההשתקה לא ימנע מאתנו לספר על הדיכוי שעובר העם הפלסטיני. לא נזוז מעמדותינו הצודקות והאיתנות. נמשיך במאבקנו, ביחד עם הכוחות הדמוקרטיים האמיצים בחברה הישראלית, למען סיום המלחמה. הניסיון לשלוח את הסטודנטים שלנו לוועדות ציות בתחילת המלחמה לא עבד. לא ירתיעו אותנו מלמסור את בשורת השלום, השוויון, סיום המלחמה והכיבוש והכרה בעוול ההיסטורי של העם הפלסטיני.

יצוין שבתחילת החודש סירבה המשטרה לאשר עצרת לציון יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב. הסירוב ניתן על אף שהעצרת מתקיימת מידי שנה ב-12 השנים האחרונות. בסופו של דבר ולאחר פנייה לבג”ץ העצרת התקיימה תחת הגבלות, בהן איסור הנפת דגל פלסטין. בתל-אביב ובניגוד לעמדת ההנהלה באוניברסיטת חיפה, הנשיא האוניברסיטה פרופ’ אריאל פורת התייצב לצד הסטודנטים וביקש מהמשטרה לאשר את המחאה.

אמש התקיימה הפגנה עם קריאות נגד המלחמה בעזה בשדרות בן גוריון במושבה הגרמנית בחיפה.ההפגנה התקיימה באישור, אך במהלך ההפגנה שני מפגינים הניפו דגלי פלסטין למרות שהמשטרה אסרה זאת עליהם והם מיד נעצרו. כמו כן, מחאות נוספות נערכו בשבועיים  האחרונים על ידי סטודנטים ומרצים בקרבת אוניברסיטת חיפה בהר הכרמל.

בתוך כך, כ-1350 מרצים ועובדי הסגל המינהלי בכל אוניברסיטאות והמכללות בישראל קוראים לסיים מייד את מלחמה בעזה. הקריאה המקוונת פורסמה ביום חמישי האחרון ומאז מאות צירפו את חתימותיהם. בעצומה נאמר “אנו קוראים לממשלה לסיים את המלחמה בעזה בהקדם ולדאוג להשבה מיידית של החטופים. השבת החטופים וסיום המלחמה הם הכרח מוסרי ואף עולים בקנה אחד עם האינטרס הישראלי. מלחמה לעולם אינה תכלית בפני עצמה, ולכן בצד ניהולה היה על הממשלה לקבוע חזון אסטרטגי ריאלי למציאות המדינית שאחריה.

לדברי החותמים: “בעוד שתועלתה של המשך המלחמה לא ברורה בעליל נזקיה חמורים וודאיים. המלחמה ואופן ניהולה גורמים לפגיעה אדירה באזרחים בעזה, לרעב, ולהרס תשתיות חסר תקדים. היא מובילה להרוגים ופצועים ישראלים רבים, לפגיעה נפשית בעשרות אלפים, לנזקים עצומים לכלכלה, להתדרדרות קשה בשלטון החוק בישראל ובשטחים, ואינה מאפשרת הסדרת המצב בצפון ושיבת העקורים. בנוסף, היא גורמת לפגיעה קשה במעמדה של ישראל, לבידוד בינלאומי חריף, להסתבכות משפטית, לחרם תרבותי ואקדמי, ולנזקים ארוכי טווח בהיבטים רבים נוספים. יתר על כן, היא פוגעת פגיעה אנושה ביכולתה של ישראל לקיים את חובתה העליונה להחזיר את החטופים.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/129496

לעיון בעצומה, להצטרפות ולרשימת החותמים המתעדכנת:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScVz9NbgySEiKAV962PxVfsXWl3btOR4lTbXVDxUkbiCZsORw/viewform