restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אלפים צעדו בנצרת לכבוד ה-1 במאי

30 באפריל 2017

אלפי בני אדם צעדו אתמול (שבת) בנצרת בצעדה המרכזית של חד”ש, מק”י ובנק”י לציון ה-1 במאי, יום הסולידריות הבינלאומי של העובדים. הצועדים נשאו שלטים בקריאה ודרישה לצדק חברתי, בעד צדק ושלום לכולם, ולמען זכויות מעמד הפועלים. בראש התהלוכה צעדו ראשי חד”ש ומק”י, ביניהם חברי הכנסת איימן עודה, עאידה תומא-סלימאן, דב חנין, יוסף ג’בארין ועבדאללה אבו-מערוף. גם מזכ”ל מק”י, עאדל עאמר ויו”ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, ח”כ לשעבר מוחמד ברכה, צעדו בראש ההפגנה.

nazarethצועדים לציון ה-1 במאי במרכז נצרת, אתמול (צילום: זו הדרך)

הצועדים קראו לסיום הכיבוש והדיכוי שמנהיגה ממשלת ישראל נגד פלסטינים בשטחים הכבושים. הצעדה, שעברה ברחובותיה המרכזיים של נצרת, החלה בשעה 10:30 בבוקר ונמשכה עד השעה 12 בצהריים, בעצרת שכללה נאומים והסתיימה בשירת האינטרנציונל בערבית ובעברית. ח״כ ג’בארין אמר כי “התהלוכה השנתית שלנו באחד במאי היא ביטוי למחויבותנו לערכי הסוציאליזם ולהגנה על הפועלים, כל הפועלים. השנה התהלוכה מגיעה עם ציון 50 שנים לכיבוש שטחי 1967, ולכן גם מסריה קוראים לסיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית. רק סיום הכיבוש יכול להבטיח שמשאבי המדינה יופנו לטיפול במצוקות החברתיות ולשיפור מעמד הפועלים. לא נתייאש מול ממשלות הימין, ונמשיך מאבקנו הצודק למען צדק חברתי ושלום אמתי לשני העמים”.

חברת הוועד המרכזי של מק”י, עו”ד נועה לוי, ומזכירת סניף חד”ש תל אביב שהשתתפה בצעדה, הוסיפה כי “1 במאי הוא היום בו אנחנו נאבקים למען הנכים כמו למען האסירים, למען החינוך כמו נגד הכיבוש, למען הדיור ‏הציבורי כמו נגד הריסות הבתים. זה היום בו עלינו להזכיר לכולם למה אנחנו עדיין כאן – כי מאבק עובדים ערבים ‏ויהודים, מאבק של כל העובדים למעשה, מכל הלאומים, הוא הבסיס לכל שינוי אמיתי של המשטר הדכאני. שינויים ‏במדיניות הכלכלית של הממשלה אינם גזרה משמיים – אנחנו אלה שצריכים לצאת לציבור להסביר למה הפגיעה ‏בפנסיה ובקצבאות ובזכויות עובדים היא סיבה למאבק חברתי כללי, ולמה מאבקים כאלה הם מאבקים של כולנו”. ‏

ביום חמישי האחרון התקיימה צעדת האחד במאי של ההסתדרות בתל אביב, בו השתתף “הבלוק החברתי של פעילי מק”י, חד”ש, מרצ ועומדים ביחד, שאף הקימו בימת נואמים בה נאמו נציגי ועדים ומאבקי עובדים. בבוקר יום חמישי, בשעה חמש בבוקר הגיעו חברי הכנסת של חד”ש למחסום אייל כדי לציין את החג יחד עם עשרות אלפי הפועלים הפלסטינים העוברים דרכו לישראל. הם חילקו לעובדים פרחים אדומים לרגל החג, ואף עלונים בהם מפורטות זכויותיהם, בפרט בתחום הבניין.