restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

התמרמרות בקרב שליחי וולט: ההנהלה לא מעבירה לידינו את כל הטיפים

19 בספטמבר 2023

וולט נוהגת לא להעביר שליחים טיפים המשולמים באמצעות האפליקציה ושליחים אף התלוננו בהנהלת חברה. כך עולה משיחה של שליחים כועסים עם כתב “זו הדרך”. השליחים גילו זאת כאשר נאמר להם על ידי לקוחות כי השאירו טיפ באפליקציה ואותו טיפ לא הגיע לידיהם. לדברי השלחים הטיפים מהווים חלק נכבד מהכנסותיהם.

יצוין שבחודשים האחרונים שליחי מדווחים על ירידה קבוע בהכנסות, שינוי מודל השכר והורדת הסכומים לתשלום המוצעים למשלוח אחד או יותר שנקרא “באנדל” (מארז) ירד, בקבוצות הפייסבוק של השליחים, מתפרסמים מפעם לפעם תגובות נזעמות על השליטה המוחלטת של חברת וולט על הסכומים המשולמים לשליחים על כל משלוח.

כך כותב אחד השליחים: “תגידו נפלתם על הראש? הבכירים המושחתים של וולט צוחקים בדרך אל הבנק, כל שני וחמישי משנים מודל כדי לעקוץ את השליחים…ממשיכים לקחת באנדלים ב-50 אחוז הנחה? אתם יודעים למה אנחנו המדינה הכי יקרה בעולם עם המשכורות הנמוכות במערב? תאוות הבצע של וולט לא יודעת גבולות, בעזות מצח ובחוצפה תהומית הם סוחטים את האנשים הכי חלשים של החברה ואנשים בתחילת חייהם בעבודה, בחורף הקרוב נתאגד שליחי גוש דן להשבתה של העבודה בתאריך הפתעה ונעשה סוף לוולט” .

חברת וולט מתנערת מטענות השליחים כי היא לוקחת מהטיפים המשולמים דרך האפליקציה, זו ההסבר שהשליח קיבל כשפנה לחברה: “נמסר לי שהכל תקין. אבל יש לפעמים יש תקלות. לרוב לאחר בירור מסתבר שהיה אמור להיכנס טיפ והנציג מזין אותו ידנית”. חברת וולט שהוקמה בפינלנד ב-2014 ונרכשה לפני שנתיים על ידי תאגיד המשלוחים האמריקאי הענק דורדאש מעסיקה כ-100 אלף עובדים מסביב לעולם, ב-2022 התאגיד רשם רווח של 1.4 מיליארד דולר.

לאחר עלייה במספר ההזמנות והתרחבות כלכלית בזמן משבר הקורונה כאשר אנשים היו ספונים בבתיהם, ישנה ירידה במספר ההזמנות, ירידה משוערת בהכנסות החברה המנסה לשמור על רווחיה באמצעות שינוי מודל השכר של השליחים נוסף לאי דיווח ואי תשלום של הטיפים לשליחים. יצוין שהשליחים בישראל קיימו השנה שתי מחאות בעקבות חילוקי דעות עם ההנהלה על שיעור תגמולם. שליחי וולט בירושלים ובחיפה פתחו בינואר האחרון במחאה. במסגרת המחאה השביתו את המשלוחים, עיכבו את התנועה בצירים מרכזיים ואף הפגינו מול משרדי חברת וולט בירושלים ובתל אביב. מחאת השליחים נבעה משינוי שיטת חישוב התשלום לכל משלוח שפוגע, בסופו של דבר, בשכרם. בחודש יולי חודשו המחאות.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/122897