restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מק”י וחד”ש בעקבות החלטת התובע הראש בהאג: כיבוש ומלחמה מובילים לפשעים

20 במאי 2024

התובע הראשי בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כארים חאן, הודיע בצהריים (שני) כי הגיש לשופטים בקשה להוציא צווים למעצרם של בכירים ישראלים ושל ראשי חמאס בגין מתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר והמלחמה ברצועת עזה. חאן מבקש לעצור את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט; ולצידם את ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, את מנהיג הארגון בעזה יחיא סינוואר ואת ראש הזרוע הצבאית מוחמד דף.

בהודעה שפרסם חאן בדבר בקשת הצווים נכתב כי הוא מייחס לגלנט ולנתניהו שורת פשעים נגד האנושות, ובהם: הרעבת אוכלוסייה כאמצעי מלחמה, הריגה מכוונת ורצח, תקיפות מכוונות נגד אוכלוסייה אזרחית — וכן השמדה או רצח לרבות בהקשר של הרעבה. השר וחבר קבינט המלחמה בני גנץ מסר בתגובה להודעת התובע כי אם תיענה בקשתו להוצאת הצווים הדבר יהיה “פשע היסטורי שלא ימחה”.

בעניינם של דף, הנייה וסינוואר, חאן פירט את הפשעים הבאים: השמדה, רצח, לקיחת שבויים, אונס ותקיפה מינית, עינויים, התעללות בשבויים וכן פגיעה בכבודם האישי. בתגובה להודעתו של התובע, בארגון הטרור מסרו כי הוא “גוזר גזרה שווה בין הקורבן לתליין ומעודד את הכיבוש להמשיך במלחמת ההשמדה שלו”.

בהודעתו המלאה על הגשת הצווים, חאן ציין כי חמאס חטף 245 ישראלים ב-7 באוקטובר, כי היה אחראי לתכנונה והוצאתה לפועל של “מתקפה נרחבת ושיטתית של אזרחים ישראליים”. התובע הדגיש כי “כמה מהפשעים (שביצע הארגון) נמשכים גם עתה”. הוא ציין כי העובדה שבכירים בחמאס נפגשו עם חטופים בשבי בכמה מקרים, מהווה הודאה באשמה מצדם.

יצוין שהמפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק”י) וחד”ש פרסמו הערב הודעה משותפת לפיה החלטת התובע “לא הייתה הפתעה. בהודעה שפרסם חאן בדבר בקשת הצווים נכתב כי הוא מייחס לנתניהו ולגלנט ביצועם של שורת פשעים נגד האנושות, ובהם: הרעבת אוכלוסייה כאמצעי מלחמה, הריגה מכוונת ורצח, תקיפות מכוונות נגד אוכלוסייה אזרחית — וכן השמדה או רצח לרבות בהקשר של הרעבה”.

“פרסום דבר ההוצאת הצווים עורר ‘זעם קדוש’ במחנה הציוני – מהימין הגזעני של בן גביר וסמוטריץ’  ועד לטוען לכתר במפלגת העבודה, הגנרל לשעבר יאיר גולן שהתייחס ‘למחדל ההזנחה פושעת של זירת ההסברה’ אך בחודשים האחרונים לא היה מסוגל להקדיש ולו מילה אחת ל-35 אלף ההרוגים הפלסטינים ברצועת עזה”, נמסר.

“החלטת התובע בהאג שמה קץ לחסינותם של מקבלי ההחלטות, הגנרלים ומעצבי מדיניות המלחמה והכיבוש הישראלית. זהו מסר חד-משמעי לפיו ישראל אינה יכולה להמשיך באותה דרך – של אלימות, כיבוש, הרג והרס – מבלי שתידרש לתת את הדין על מעשיה הנפשעים. עוד חושפת ההחלטה שממשלת הימין של היום וכל ממשלות ישראל בעבר אינן מוכנות לחקור את הפשעים הנעשים נגד העם הפלסטיני ואינן מכבדות את החוק הבינלאומי. הממשלה לא יכולה להסתתר שוב מאחורי התירוץ ‘שיש בג”ץ ובתי משפט בישראל’. זו גם ההזדמנות לשוב ולהדגיש: משטר של כיבוש ומדיניות של מלחמה מתמדת בהכרח מובילים לפשעי מלחמה”, הוסיפו.

“אנו, במק”י ובחד”ש, לא מוכנים להסתפח למקהלת המקוננים בדבר “האנטישמיות” של המוסדות הבינלאומיים, בית הדין לצדק ובית המשפט הפלילי הבינלאומיים. הם בסך הכל מראה שהחברה הישראלית כולה צריכה להשתקף בה ולשאול את עצמה האם היא מוכנה להמשיך ולהיות שותפה לפשע. נמשיך להיאבק לסיום המלחמה ברצועת עזה ולמען שלום צודק, נוסיף לקרוא לשחרור החטופים – “כולם תמורת כולם”, נצטרף לכל יוזמה ציבורית להפלת ממשלת הימין. יחד עם זאת, זה לא ייגמר עד שישראל לא תכיר בזכויות הלאומיות של העם הפלסטיני ובהן הקמת מדינה עצמאית בצידה של ישראל, עד שלא יסתיים הכיבוש של הגדה, רצועת עזה וירושלים המזרחית, עד שלא יפורקו כל ההתנחלויות ועד שלא יוכרו זכויות הפליטים הפלסטינים בהתאם להחלטות האו”ם”, הדגישו.