restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

עיסאם מח’ול מגיב להסתת רה”מ: מדוע ממשלת ישראל תומכת במשטרים כמו סעודיה וקטאר

8 במרץ 2016

“מוזר לראות באותה העמדה את נתניהו ואת ערב הסעודית. פתאום, ממשלת ישראל מסבירה שבעצם בית המלוכה הסעודי ונסיכויות הנפט במפרץ הן ‘מדינות ערב המתונות'”. כך הגיבו אמש (שני) חברי הכנסת של סיעת חד”ש להתקפה הגזענית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אתמול, במליאה. עוד הדגישו חברי הכנסת ש”בינינו לבין חיזבאללה יש מרחק עצום אידיאולוגית וערכית. בניגוד לרמזים של נתניהו, תמיד התנגדנו ונתנגד לפגיעה באזרחים – בכל המדינות באזור, מכל הלאומים, ומכל העדות והדתות”. מי שחייב הסברים לציבור הוא דווקא מי שמתחבר לבית המלוכה הסעודי החותר להגמוניה במזרח-התיכון. בית המלוכה הזה הוא העומד מאחורי דאע”ש והתנועות הג’יהאדיסטיות הקיצוניות, שהפכו את סוריה ועיראק לגיהנום ומאיימות על המזרח-התיכון כולו. השתיקה מול המהלכים האלה היא צביעות. אבל כל זה ממש לא מעניין את נתניהו. מבחינתו הפרטים הם לא חשובים, ומה שחשוב – זה שוב להסית נגד הערבים בישראל”, הדגישו בחד”ש.

isam mahoul

חבר הכנסת לשעבר וחבר הלשכה הפוליטית של מק”י, עיסאם מח’ול (צילום: אל אתיחאד)

כאמור, ההודעה נמסרה, בעקבות הגינוי של בל”ד וחד”ש על החלטת מדינות המפרץ להגדיר את חיזבאללה כארגון טרור. נתניהו אמר התחלקתם על השכל? אתם תמשיכו לגנות אותם גם כשחיזבאללה ירה עלינו טילים?”. ראש הממשלה פתח במתקפה ואחריו הצטרף כל הממסד, מישראל בינתנו ועד מרצ. יושב ראש ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן אמר בריאיון בגל”צ: “ההודעה שלהם היום היא כבר לא רק נגד ישראל, היא נגד מדינות ערב, מה שאומר שהם לקחו פה צד במאבק פנים ערבי, הם מתייצבים עם הטרור. צריך לקחת את החוק של ישראל ביתנו שישים סוף פסוק לכל הפארסה הזאת ויכניס אותם לכלא”. ראשת מרצ, ח”כ זהבה גלאון, הוסיפה: “התגייסות חד”ש ובל”ד למאבק בהגדרת חיזבאללה כארגון טרור היא מבישה ומהווה שפל מוסרי”. יושב ראש יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, פרסם הודעה בה נכתב כי “חברי הכנסת האלה הם ביזיון לכנסת ולמדינה. זו חתירה תחת הביטחון הלאומי, כך לפיד”.

ההודעה של חד”ש ומק”י (המפלגה הקומוניסטית הישראלית) פורסמה בסוף השבוע ובה הן תקפו בחריפות את מדינות המפרץ ואת בית המלוכה הסעודי. בחד”ש ובמק”י ציינו כי ההחלטה של מועצת מדינות המפרץ משרתת את האינטרסים של ישראל ואת המשך הכיבוש, וכי מדובר בעמדה שמוכיחה שהמשטרים במדינות המפרץ הפרסי עומדים לצד הקולוניאליזם והציונות – ונגד האינטרסים של העמים במדינות ערב.

 

חבר הכנסת לשעבר וחבר הלשכה הפוליטית של מק”י, עיסאם מח’ול, הסביר הבוקר ל”הארץ” כי העמדה שפורסמה בהודעה לא סותרת כלל את עקרונות המפלגה וכי הוא לא חושש מתגובת הציבור בישראל. “להיפך”, אמר, “אנחנו רוצים להאיר את עיני הציבור בישראל”. לדבריו, “בזמנו אמרנו ‘אש”ף הוא ארגון שחרור וצריך לדבר איתו’ ובישראל הגדירו אותו כארגון טרור – עד שנכנסו איתו למשא ומתן. אנחנו לא נוקטים בעמדה שנסמכת על מה שחושבים הפרשנים הביטחוניים והאסטרטגים בישראל. חיזבאללה הוא ארגון התנגדות שנאבק בכיבוש הישראלי בדרום לבנון ותומך במאבק העם הפלסטיני למען סיום הכיבוש. חיזבאללה נאבק בכובש הישראלי ובמדיניות של ישראל, שרואה במשטר חשוך כמו המשטר הסעודי כבן ברית, למרות שכולם יודעים שהסעודים והטורקים תומכים או לפחות נותנים יד לארגונים כמו ג’בהת א-נוסרה ודאעש שרוצים לפורר את סוריה”.  מח’ול הוסיף כי “במקום להטיל דופי בעמדה שלנו צריכים לשאול מדוע ממשלת ישראל משתפת פעולה עם ארגונים כאלה ותומכת במשטרים כמו סעודיה וקטאר, שהדבר האחרון שאפשר להגיד הוא שהם דמוקרטיים”.