restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אונ' בן גוריון שבה ואסרה להפיץ כרוז נגד הפשיזם

2 בינואר 2011

ועדת הערעורים באוניברסיטת בן גוריון דחתה בשבוע שעבר את ערעור שהגישו סטודנטים שרצו להפיץ כרוז נגד הפשיזם בקמפוס. הוועדה, בראשות אהרון ידלין, כתבה ש”לדעת הוועדה פרסום הפלייר הנדון בשטח האוניברסיטה עם תמונה של דמות המוצגת כפאשיסטית יש בה כדי להשפיל את הדמות בעיני הבריות, או לעשותה מטרה לשנאה, בוז או לעג. דבר שלדעת הוועדה אין לתת לזה יד”.

ההחלטה התקבלה לאחר שההנהלה אסרה לפני שבועיים על סטודנטים לחלק בשטח הקמפוס עלון שעליו מופיעה תמונתו של שר החוץ אביגדור ליברמן תחת הכותרת “סולידריות נגד הפשיזם”. העלון מותח ביקורת על שורה של הצעות חוק, ובהן “חוק הנאמנות” ו”חוק ועדות הקבלה”. דיקן הסטודנטים באוניברסיטה נימק את האיסור על חלוקת המנשר בכך ש”הפרסום מהווה לשון הרע”. יש לציין כי העלון הופץ באוניברסיטאות אחרות.

“בתקופה האחרונה שוטף את ישראל הלך רוח גזעני ולאומני. ערכים דמוקרטיים מפנים את מקומם להצהרות נאמנות, שלילת אזרחות וסתימת פיות”, נכתב בכרוז. “אזרחי ישראל נדרשים לאמץ את עמדות הימין הקיצוני על הכיבוש ועל יחסי יהודים-ערבים בישראל. מי שמוחה מוקע מיד כבוגד. הפיכתה של המדינה לערך עליון מתקרבת באופן מסוכן אל הפשיזם”.

בצדו האחר של הכרוז מפרטים הסטודנטים כמה הצעות חוק, הממחישות את הצעידה אל עבר הפשיזם, בהן התנאי להצהיר נאמנות למדינת ישראל בתמורה לקבלת תמיכה בסרטים; התיקון לפקודת “האגודות השיתופיות” (חוק “ועדות הקבלה”); איסור הטלת חרם על ישראל ועוד. יצוין שרקטור האוניברסיטה, פרופ’ צבי הכהן, התבטא לאחרונה כי “הפשיזם כבר כאן” בטקס זיכרון לציון 15 שנה להירצחו של יצחק רבין שנערך בנובמבר האחרון בקמפוס שבבאר-שבע. בהמשך התייחס להסתה שקדמה לרצח רבין ואמר כי אם הפשיזם הגיע לשאר המדינות והוא יכול להגיע גם לישראל. כמו כן, טען שגם בימינו, כמו בימים שקדמו לרצח רבין, קיימת הסתה פשיסטית.