restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אושרה טרומית: הצעת חוק האוסרת אפליית תלמידים על בסיס נטייה מינית, זהות ומגדר

4 ביולי 2013

ביום רביעי, ה-3 ביולי, אישרה הכנסת בקריאה טרומית את הצעת חוק זכויות התלמיד – תיקון: איסור אפליה על בסיס נטייה מינית, זהות ומגדר שיזם חבר הכנסת דב חנין.

ח”כ חנין אמר אחרי אישורה של הצעת החוק: “היום אנחנו צועדים צעד חשוב בדרך למיגור ההומופוביה. מערכת החינוך היא המקום בו הדורות העתידיים סופגים את הערכים, החינוך ובה הם מתעצבים להמשך דרכם. לא נוכל להסכים עם המצב הנתון כיום בו מחצית מבני הנוער המשתייכים לקהילת הלהט”ב סובלים מאלימות מילולית ולאפלייה מצד תלמידים אחרים ולפעמים גם מורים. את התופעה הזו אנחנו חייבים למגר והיום התחלנו בתהליך החשוב הזה. לכל תלמיד ותלמידה בישראל מגיע להיות תלמידים שווים”.

מנתוני מחקר שערך לאחרונה ארגון הנוער הגאה (איג”י), עולה כי 52% מהנוער הלהט”בי (לסביות, הומואים, טרנסג’נדרים/ות וביסקסואלים/ות) נחשפו לאלימות מילולית הומופובית. ל-84% מהם נזרקות המילים הומו או לסבית כקללות בתדירות גבוהה. 47% מהתלמידים הלהט”בים מציינים כי המורים אינם מגיבים לאלימות מילולית הומופובית, ו-23% אומרים כי נחשפו להתבטאויות הומופוביות גם מצד המורים בעצמם. בנוסף, מצוין במחקר כי רבע מהנוער הלהט”בי עבר הטרדה מינית בבית הספר ואחד מכל עשרה חווה אלימות פיזית. במציאות הזו, רוב מבני הנוער המשתייכים לקהילות הגאות חשים חוסר ביטחון בבית הספר עקב הנטייה המינית שלהם, הזהות או המגדר. רבים מהם נושרים בסופו של דבר מהלימודים.

על נתוני המחקר אמר ח”כ חנין: “זו לא מציאות שנוכל להסכים לה. אם במערכת החינוך לא ניתן למצוא בית חם וסובלנות לחברי הקהילות הגאות, אז כך גם תראה החברה שלנו. אם היום בני נוער חווים אלימות מילולית בבתי הספר אז אלימות פיזית נגד הקהילה עלולה להפוך למציאות יומיומ