restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אחרי שבע וחצי שנים: בית הדין הארצי התיר לעובדי נמל אשדוד לשבות

1 בפברואר 2021

בית הדין הארצי לעבודה דחה אמש (ראשון) את בקשת חברת נמל אשדוד להוציא צו מניעה שאוסר על עובדי הנמל לשבות, אך זכות השביתה הוגבלה רק נגד סוגיית הפיטורים במהלך הפרטת הנמל ולא על רקע סוגיות נוספות שבמחלוקת עם ההנהלה. כמו כן, ההסתדרות תידרש להודיע שלושה ימים מראש טרם נקיטת הצעדים, על מנת לאפשר למשתמשי הנמל להיערך. יצוין שלפני כחודש הסיר בית הדין הארצי לעבודה את הצו שמנע מעובדי הנמל לנקוט צעדים ארגוניים מאז תחילת קידום הפרטת בנמלים בידי ממשלת הימין בשנת 2013, כשהוא קובע שהסכסוך הנוכחי בין הצדדים הוא כלכלי במהותו.

בהחלטתו ציין סגן נשיאת בית הדין הארצי לעבודה השופט אילן איטח, כי לא נעלמו מעיניו “הנזקים העשויים להיגרם לנמל, למשתמשים בשירותיו ולמשק כתוצאה מצעדים ארגוניים, ככל ויינקטו”. עם זאת הוסיף: “שעה שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות כלכליות, חרף מאמצים מרובים וכנים של כל הנוגעים בדבר, שעה שהשלמת בנייתו של הנמל החדש נמשכת גם בתקופת הקורונה ופתיחתו, כמו גם פתיחת התחרות בינו לבין הנמל, צפויות להתרחש בעוד מספר חודשים, ושעה שמבוקש לנקוט צעדים ארגוניים כצעד אחרון לקידום המשא ומתן בסוגיה הכלכלית של ההתייעלות, שלהבנתנו היא סוגיה מרכזית ביכולת להגיע להסכמה כוללת – אין עילה למנוע מציבור העובדים לעשות שימוש בזכות האמורה”.

לטענת ההסתדרות התומכת בהפרטה (בדומה להפרטות נוספות של נכסים הציבור), המדינה חזרה בה מהסכמות קודמות במסגרת המו”מ על הפיטורים כשהיא דורשת בין היתר “התייעלות מוגברת” על רקע העובדה שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות בתחילת ינואר בהתאם ללוח הזמנים המקורי.

בהסתדרות טענו כי בלא שתעמוד לעובדים הזכות לנקוט בצעדים ארגוניים – המדינה תמשיך לגרור רגליה עד לפתיחת הנמל הפרטי החדש באמצע שנת 2021. ב-20 לינואר הודיעה ההסתדרות בהתאם להתחייבותה בפני בית הדין הארצי, כי בכוונתה לנקוט צעדים ארגוניים בתוך חמישה ימים. הנהלת הנמל והמדינה עתרו לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צווי מניעה חדשים כנגד העובדים  אך כאמור בקשתם זו נדחתה.

בית הדין הדגיש כי ההסתדרות רשאית לנקוט צעדים ארגוניים בנוגע לסוגיית ההתייעלות בלבד – אך איננה רשאית לנקוט צעדים ארגוניים בדרישה להרחיב את רשת הביטחון התעסוקתי על עובדים שהתקבלו לעבודה בנמל לאחר יוני 2017, ובכלל זאת – 31 עובדים יוצאי אתיופיה שהתקבלו בתקופה זו לעבודה בנמל, ושההסתדרות ביקשה לתבוע עבורם את מנגנון הביטחון התעסוקתי.