restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אין בסיס חוקי להחלטת כ”ץ להקפיא את התמיכה בעמותות שמסייעות למוחלשים

23 ביולי 2020

אין בסיס חוקי להחלטת שר האוצר ישראל כ”ץ להשהות את אישור תוכנית הסיוע הממשלתית לעמותות שמסייעות לנזקקים, דרי רחוב, ניצולי שואה, נפגעי תקיפה מינית ואוכלוסיות נוספות. זאת, בעקבות הפרסום ב”הארץ” שלפיו כ”ץ רוצה למנוע מהכסף להגיע גם למבקשי מקלט. כך השיבה היום (חמישי) המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, לפנייה של 21 ח”כים מהרשימה המשותפת, מרצ, העבודה ויש עתיד קראו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להתערב בהחלטת שר האוצר כ”ץ הגזענית.

הח”כים, ביניהם כל חברי הכנסת של מהרשימה המשותפת, כתבו למנדלבליט וביקשו כי יפעל כדי שהכספים יגיעו לכלל העמותות – כולל אלה המסייעות למבקשי מקלט – ללא עיכוב או בחינה מחדש. ביום חמישי שעבר כתב כ”ץ ליועץ המשפטי של משרדו, אסי מסינג, כי יש חשש שחלק מהעמותות שלהן נועד הסיוע “מקיימות פעילות הנוגדת את ערכיה ומדיניותה של הממשלה” וביקש להשהות את תוכנית המענקים ולבחון את האפשרות לשנות את תוכנה. לאחר מכן, כתב, יחליט על ביטול או על שינוי של התוכנית. הסיוע, בגובה 53 מיליון שקל, מיועד לעמותות ללא כוונת רווח שנפגעו משמעותית במהלך התפשטות נגיף הקורונה.

במכתב של חברי הכנסת נאמר כי החרגת עמותות המסייעות למבקשי המקלט מהסיוע הממשלתי “תיצור פגיעה בזכות לשוויון ובאיסור הפליה… ראשית, חוק ‘איסור הפליה’ אינו מבחין בין מתן שירותים לאזרחים ושאינם אזרחים ואף אוסר מפורשות על הפליה מחמת גזע, דת, קבוצה דתית, לאום וארץ מוצא”. עוד נאמר במכתב כי מבקשי המקלט הם “אחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר כלכלית, בעיקר בעת משבר הקורונה בו מסעדות ועסקים רבים נסגרו, ובכך הותירו את אוכלוסיית מבקשי המקלט ללא תעסוקה. החרגת הסיוע לאוכלוסייה חלשה זאת, כפי שתובע השר כץ, רק תרע את מצבם עוד יותר ותסתור הבנות ממשלתיות מהחודשים האחרונים וכפי שבא לידי ביטוי סביב בג”ץ הפיקדון – הבנות כי יש לנקוט מדיניות שונה כלפי אוכלוסיית מבקשי המקלט, על מנת למנוע הכבדה נוספת על שכונות דרום העיר ת”א-יפו”.

ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת), שיזם את הפנייה, אמר “השר כ”ץ כל כך שונא מבקשי מקלט אפריקאים שהוא מוכן לפגוע בניצולי שואה ובנפגעות תקיפה מינית רק כדי להרע גם להם. לרוע מזלו של כץ, מהלך גזעני שכזה עדיין לא חוקי במדינה, ודינו להתבטל. ‘ערכי הממשלה’ שעליהם מדבר כץ הם ערכים גזעניים, ונגד ערכים אלה ניאבק ללא פשרות. מכתבנו נועד להבהיר ליועמ”ש כי התנהלות גזענית שכזו מצד השר הינה בלתי חוקית ואנו מצפים כי תיבלם בידי הייעוץ המשפטי”.

יצוין שעשרות ארגונים חברתיים קראו אף הם לכ”ץ לבטל את ההחלטה, בהם ארגונים המסייעים למבקשי מקלט. במכתב ששלחו הארגונים נכתב: “אנו מפצירים בשר האוצר לחזור בו מההחלטה המפלגת, שמבחינה בין אדם לאדם, ומונעת מהאוכלוסיות המוחלשות ביותר את הסיוע שהן משוועות לו. אלפי אנשים שעד כה פרנסו את משפחותיהם בדוחק רב מצטרפים למעגל הנזקקים כתוצאה מהמשבר הכלכלי. אנו, ארגונים ועמותות בחברה האזרחית, המסייעים למגוון אוכלוסיות שנפגעו בשל המשבר, מפצירים בממשלה לא להפקיר אותנו ואת האוכלוסיות להן אנחנו מסייעים יום ולילה כדי למנוע את המשבר ההומניטרי והחברתי שנוצר כתוצאה ממשבר הקורונה”. על המכתב חתומים בין היתר עמותת איתך מעכי – משפטניות למען צדק חברתי, אליפלט – למען ילדי פליטים, אני אשה, א.ס.ף – ארגון סיוע לפליטים ומבקשי מקלט בישראל, בינ”ה, המוקד לפליטים ולמהגרים, הלל – יוצאים בשאלה, המרכז הרפורמי לדת ומדינה, המרכז לקידום פליטים אפריקאים, ישראל חופשית, מרכז אדוה, עמותת סיכוי, עמותת עו”סים שינוי, רופאים לזכויות אדם וארגונים נוספים.