restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

“אין דמוקרטיה בלי שוויון”: הרשימה המשותפת השיקה את קמפיין הבחירות בעברית

23 בפברואר 2021

במסיבת עיתונאים בהשתתפות ראשי חד”ש, תע”ל ובל”ד, השיקה היום (שלישי) הרשימה המשותפת את קמפיין הבחירות שלה בשפה העברית. נוסף על חברי הכנסת איימן עודה (חד”ש), אחמד טיבי (תע”ל) וסאמי אבו שחאדה (בל”ד), השתתפו באירוע שנערך בבית העיתונאים בתל אביב חבר הכנסת עופר כסיף (חד”ש), חברות הכנסת היבא יזבק (בל”ד) וסונדוס סאלח (תע”ל) ועשרות צלמים וכתבים. במסיבת העיתונאים חשפו ראשי הרשימה המשותפת את סיסמת הבחירות המרכזית של הקמפיין בעברית: “אין דמוקרטיה בלי שוויון”.

ראשון הדוברים באירוע, יו”ר הרשימה איימן עודה, פתח את דבריו בקריאה לציבור למהר ולהתחסן בפני הקורונה. בנאומו אמר עודה: “בשנתיים האחרונות הוכחנו שעם משותפת חזקה נתניהו לא יכול, אבל גם המרכז-שמאל הבין שבלעדינו הוא לא יכול – אותו יאיר לפיד שאמר זועביז רוצה עכשיו את המשותפת בממשלה. כל זה קרה רק בזכות הכח של הרשימה המשותפת. אין דמוקרטיה בלי שוויון ואין שוויון ללא עוצמה”. עוד הוסיף: “אני פונה לציבור היהודי להצביע למשותפת לא מתוך הזדהות אלא מתוך אינטרס. השלום הוא אינטרס משותף. הדמוקרטיה היא אינטרס משותף. הצדק החברתי הוא אינטרס משותף”.

אחריו נאמה ח״כ סונדוס סאלח, המוצבת במקום העשירי ברשימה לכנסת: “הקורונה חשפה את פגיעות המערכות הציבוריות ואת המשבר המנהיגותי שאנחנו נמצאות בו. זו מציאות המסוכנת לי כאישה וכפלסטינית. התשובה לראש ממשלה אלים, מסית, גזען ושקרן היא הצבעה לרשימה המשותפת. דמוקרטיה מתחילה בהצבעה למשותפת״.

יו”ר סיעת הרשימה המשותפת בכנסת, ח”כ אחמד טיבי, אמר: “לא בכדי הסיסמה היא ‘אין דמוקרטיה בלי שוויון’, כי אין שוויון. אין שום תחום בישראל שיש בו שווין בין יהודים לערבים, מלבד ביום הבחירות: אדם אחד שווה קול אחד. בכל השאר – בתקציבים, בתשתיות, בתכנון ובניה, בזכות לביטחון אישי – אין שווין. אנחנו מציעים שוויון, דמוקרטיה, הומניזם וצדק חלוקתי. הרשימה המשותפת מציעה לא רק שותפות פוליטית בכנסת, אלא שותפות בין ציבורים: בין הרוב היהודי למיעוט הערבי. הציבור הערבי דורש את זכויותיו לא בתחינה אלא בגב זקוף”.

ח”כ סאמי אבו שחאדה תקף את נתניהו: “ביבי לא טוב ליהודים ולא לערבים – הוא מסוכן לשניהם. המשותפת היא האלטרנטיבה הדמוקרטית היחידה שקיימת במערכת הפוליטית הישראלית”. “הרשימה המשותפת מייצגת את המיעוט הערבי הפלסטיני בישראל אבל גם את קולותיהם של היהודים הדמוקרטים”, הוסיף.

ח”כ עופר כסיף הדגיש בדבריו את הפן המעמדי: “תחת השליטה של ההון הגדול הפכה מדינת ישראל למובילה בעולם המערבי בפערים חברתיים ומעמדיים: בשיעורי עוני, בהזנחת קשישים, בפערים בחינוך בין עשירים ועניים ובין פריפריה ומרכז. התעשרות הטייקונים בשנה האחרונה לצד הפקרת רוב האזרחים לאנחות אינה מקרית. היא חלק משיטה כלכלית, חברתית ופוליטית נצלנית ודכאנית שרק הרשימה המשותפת מציעה לה חלופה. אין דמוקרטיה עם פערי ענק חברתיים ומעמדיים, אין דמוקרטיה עם כיבוש ועם גזענות”.

אף קבוצה הנמצאת תחת ניצול, דיכוי או תנאי מחייה בלתי אפשריים לא תזכה לשחרור ושגשוג מתוך רצונו הטוב של המנצל או המדכא; התרפסות או התחנפות למדכא, או שת”פ עמו, לא יועילו ולא יביאו לשום הישג, אף לא לתקציב; רק מאבק עיקש ובלתי מתפשר יצליח להביא להישגים – לשוויון, לצדק חברתי, לשלום צודק ולדמוקרטיה. ושם, במאבק, נמצאת רק הרשימה המשותפת.”

אחרונת הדוברים, ח”כ היבא יזבק, אמרה: ״אני גאה להיות חלק מהרשימה היחידה שפועלת נגד דיכוי, כיבוש, אפליה ושחיתות. הרשימה המשותפת היא האלטרנטיבה הדמוקרטית והשוויונית שלא דורשת רק צדק מהמשטר אלא דורשת משטר צודק. רשימה אשר פועלת למען זכויות ולא למען עסקאות. אנחנו דורשים ודורשות אזרחות מלאה ולא פחות, ולא נאפשר לאף אחד להתנות את זכויותינו. אני קוראת לכולם לצאת להתחסן, אבל מי שרוצה להתחסן מפני הגזענות – שיצביע לרשימה המשותפת.״