restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אלפים הפגינו בתל-אביב נגד המלחמה והכיבוש; המשטרה עצרה מפגינים שנשאו ציורים של אבטיחים

26 ביולי 2024

אלפים הפגינו אמש (חמישי) במרכז תל-אביב נגד המלחמה והכיבוש ולמען עסקת חטופים תחת הכותרת “צעדת השלום והחיים”. בתחילת המצעד פרצו עימותים בין המפגינים למשטרה כאשר שוטרים התפרצו אל תוך הקהל בכיכר הבימה ועצרו מפגינה שהניפה כרזה עם ציור של אבטיח ומפגין שלבש חולצה עם ציור של אבטיח. עוד הדפו השוטרים בכוח רב את ח”כ עופר כסיף (חד”ש).

“צעדת השלום והחיים”, שיזמה תנועת עומדים ביחד אמורה הייתה להתקיים ביום חמישי שעבר, אך המשטרה מנעה את קיומה. היא צעדה אתמול לאחר עתירה לבג”ץ נגד האיסור המשטרתי. בצעדה השתתפו פעילים בעשרות תנועות וארגונים ובהם חד”ש, מק”י, נשים עושות שלום, שלום עכשיו, שוברים שתיקה, קול אחר, זולת, זעקת האימהות, מסתכלים לכיבוש בעיניים, לוחמים לשלום והשמאל האמוני. המפגינים קראו: “כן לעסקה ועצירת המלחמה, כן לשלום”.

בראש התהלוכה צעד יו”ר חד”ש-תע”ל, ח”כ איימן עודה שהחזיק בידו שלט בעברית ובערבית ובו נכתב “מתנגדים לכיבוש”. במהלכה מסר “מול ההרג בעזה, מול הכיבוש בגדה, הגענו היום אלפי יהודים וערבים רבים לתל אביב להגיד די למלחמה וכן לשלום. זו רק ההתחלה!”.

באותה שעה, נעצרו ארבעה מפגינים בחיפה שמחו נגד המלחמה בעזה בשדרות בן גוריון. במהלך ההפגנה הוסרו שלטים שהתייחסו למלחמה ועליהם נכתב “רצח עם”. כתבת “הארץ”, ליזה רוזובסקי, שסקרה את המחאה צייצה שהמשטרה ניסתה למנוע תיעוד של המעצרים האלימים באמצעות “בדחיפות ולפעמים יותר בכך. אתמול שוטר ושלוש מגבניקיות היו עסוקות בלהרחיק אותי מסצנת מעצר: מפגינה הופלה אל הרצפה באלימות וכמה שוטרים ‘עמלו’ על מעצרה”.

אמש גם הפגינו אלפים נגד ממשלת הימין בכרמיאל וקראו להשבת החטופים וקביעת מועד לבחירות. המפגינים, תושבי הצפון וחברי “אחים לנשק”, חסמו לפרקים את כביש 85. ד”ר אמיר ח’ניפס, יו”ר התנועה הדרוזית לדמוקרטיה ושוויון, אמר בעצרת: “אנחנו לא חברי קונגרס אמריקאים, אנחנו תושבי הארץ ואהוביה הנאמנים ואנחנו יודעים בדיוק איך הפכת מדינה משגשגת לילד הכאפות של המזרח התיכון”. בהתייחסו לראש הממשלה בנימין נתניהו הדגיש “לא נקרא על שמך שום כיכר ושום בניין, אפילו לא לול תרנגולות, מקומך בהיסטוריה ייזכר כימי שהחריב את הצפון והרס את ההתיישבות והחקלאות וההתפתחות באזור הכי יפה בארץ. בשם אלפים מתושבי הצפון אני אומר לך נתניהו, הצפון הוא הפנינה של המדינה ודין קריית שמונה הוא כדין תל-אביב. מדין מטולה כדין הרצליה. דין מעלות הוא כדין קיסריה”.

פרופ’ שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד ההפיכה המשטרית של שלטון הימין, הוסיפה: “הפקרת החטופים, כמו הפקרת הצפון עולות בקנה אחד עם תפיסת העולם הקנאית גזענית שהשתלטה על ממשלת ישראל ומובילה את כולנו לאבדון. כל עוד בן גביר, סמוטריץ’ וסטרוק ממשיכים לאחוז בהגה השלטון, ההפקרה תמשך, אף בעיה לא תיפתר והאסון הבא כבר מתדפק על הדלת”.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/130959