restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אלפי רפתנים הפגינו בתל-אביב: ביבי עם הטייקונים

4 באוגוסט 2011

אלפי רפתנים צעדו מכיכר הבימה לרחבת מוזיאון תל-אביב וקיימו עצרת, לאחר שרבים אחרים שיבשו את אספקת החלב למחלבות. התהלוכה החלה ליד מאהל המחאה בשדרות רוטשילד. הרפתנים מוחים נגד כוונתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליישם את מסקנות ועדת קדמי שאמורות להוביל להורדת מחיר המטרה של החלב – תביא לחיסול ענף החלב הישראלי ולסגירת יותר מ-400 משקים משפחתיים. אלפי הרפתנים שצעדו ברחובות תל-אביב קראו “העם דורש חלב ישראלי”, “רפתן מכלכל, ביבי מקלקל”, “ביבי, תחלוב את הטייקונים, לא את הרפתנים”.

מחאת הרפתנים ברחובות תל-אביב (צילום: התאחדות מגדלי הבקר)
יעקב בכר, מנכ”ל התאחדות מגדלי הבקר והחלב, אמר בעצרת כי “ועדת קדמי נולדה והתנהלה בחטא”. הוא הוסיף כי הממשלה “דורסת את החוקים שהיא עצמה אישרה” וקרא למפגינים: “אל תאמינו לנתניהו, הוא לא מתכוון לכבד הסכמים. הרפתנים לא היו קונים ממנו גם מכונית משומשת”.

מנכ”ל התאחדות חקלאי ישראל והח”כ לשעבר, אבשלום וילן, אמר בהפגנה על מסקנות ועדת קדמי: “זה ישראבלוף במסווה של הורדת מחירים לצרכן”.  לדבריו, “הובילו רפורמה מרחיקת לכת במחטף של ארבעה שרים שיפרק את כל משק החלב בישראל ויוציא 400 מגדלים קטנים מהשוק לאבטלה, יקטין ב-60 אחוזים את ייצור הגבינות הצהובות בתנובה, בתל יוסף וישלח מאות פועלים לאבטלה, כאשר החיסכון שייווצר למשפחה ממוצעת בישראל במוצרי חלב בחודש יהיה 4.9 שקלים בלבד”. הוא הוסיף: “כאן מוציאים להורג את כל הקטנים מבחינה כלכלית ותומכים ברפתנים של שוויץ, גרמניה וצרפת שמוצריהם אינם טובים או זולים יותר. בכל העולם 95 אחוזים ממוצרי החלב נמכרים באותה הארץ ו-5 אחוזים נסחרים בייבוא וייצוא”.