restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אנשי רוח ואמנים הפגינו בת”א נגד חוק הנאמנות: “ישראל הופכת לפשיסטית”

10 באוקטובר 2010

זמן קצר לאחר שהממשלה אישרה ברוב גדול לאשר את תיקון חוק האזרחות, התקיימה ביום ראשון, ה-10 באוקטובר, בתל-אביב עצרת בה תקפו אנשי רוח ואמנים נגד החוק. הם קראו את מגילת העצמאות והזהירו שישראל הופכת למדינה פשיסטית. בין היתר לקחו חלק בעצרת שנערכה בשדרות רוטשילד חתני פרס ישראל אלכס ליבק ודוד טרטקובר, חברי הכנסת דב חנין (חד”ש), איתן כבל (עבודה), דניאל בן-סימון (עבודה) וניצן הורוביץ’ (מרצ), חברי הכנסת לשעבר תמר גוז’נסקי ומוסי רז וחבר מועצת העיר ת”א-יפו יואב גולדרינג, שהוא מזכיר חד”ש בעיר. עוד לקחו חלק במחאה עשרות מפעילי חד”ש, מק”י ומרצ.

במהלך העצרת הופצו הזמנות מטעם מק”י וחד”ש לקראת ההפגנה שתתקיים במוצ”ש הקרוב נגד תרגילי הטרנספר של כוחות הביטחון והונפו כרזות של חד”ש ודגלים אדומים. עוד הופצו גיליונות השבועון “זו הדרך”.

השחקנית חנה מרון פתחה את האירוע, שנערך ברחבת מוזיאון תל-אביב הישן, בקריאה של מגילת העצמאות. פרופ’ ירון אזרחי אמר בעצרת: “ישראל מידרדרת מחזון של מדינה דמוקרטית למדינה פשיסטית. או שילדינו יעזבו את המקום הנורא הזה, או שיהיו בבתי סוהר או שיילחמו ברחובות כמו באיראן”. הוא הוסיף, כי “קל מאוד להסית עם כמו העם שלנו, שחרד לביטחונו ולא בטוח בזהותו האזרחית. בשום מדינה בעולם אין שבועת נאמנות למדינה, אלא למדינה נייטרלית. שאלי ישי יישבע שהוא מוכן לקבל את בית המשפט העליון לפני שיבקש שנישבע אמונים למדינה יהודית”.

הסופר יורם קניוק תקף בעצרת את שר הפנים. “אלי ישי צפצף על 350 אלף איש שחתמו על עצומה נגד שעון החורף”. הוא הזהיר: “אם לא ניקח את הדברים בידיים, אנחנו צפויים לכיליון. פרופ’ גבי סולומון אמר כי “כאן אנחנו קוברים את מגילת העצמאות”. גם הסופר ספי רכלבסקי ציין כי “כל עוולות המין האנושי החלו בהריסת העקרונות הקונספטואליים”, והפסל דני קרוון הוסיף כי “אני מתבייש שמיצג שלי מוצג בכנסת”. הוא הזכיר שאחד ממיצגיו על זכויות אדם מופיע היום בנירנברג, העיר בה הנאצים הציגו את לתורת הגזע שלהם, ואמר כי “בקצב הזה נצטרך לעשות דברים כאלה גם בישראל”.