restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ארגון העיתונאים עזב את מועצת העיתונות בגלל המינוי של השופט מלצר ליו”ר כלל ביטוח

21 בפברואר 2022

נציגי העיתונאים הודיעו אתמול (ראשון) לנשיא מועצת העיתונות שופט בית המשפט העליון בדימוס חנן מלצר ולחבריה כי הארגון החליט לעזוב את המועצה לאלתר. לדבריהם הקש ששבר את גב הגמל הוא החלטת הנשיא מלצר לכהן במקביל כיו”ר חברת הביטוח מגדל, מה שמהווה כפל תפקידים שלדעתם מציב אותו בניגוד עניינים חריף, פוגע בתדמית הציבורית של המועצה והופך את נשיאה לחלק מהבעיה במקום לחלק מהפתרון. קבוצת הביטוח שבשליטת שלמה אליהו תשלם למלצר שכר של כ-160 אלף שקל בחודש עבור 66% משרה ועל ההודעה הוא “יהיה רשאי לעסוק בתחומים נוספים”.

יו”ר ארגון העיתונאים, נורית קנטי מסרה: “כלי תקשורת או עיתונאי שמעוניין להרים תחקיר נוקב על מגדל, ייאלץ לחשוב פעמיים על כך שייאלץ להתעסק לא רק עם סוללת עורכי דין, אלא לקחת בחשבון שלא יהיה לו גיבוי מנשיא מועצת העיתונות”. “בנוסף, הבענו ביקורת חריפה על המועצה – על היעדר רלוונטיות, ניגודי עניינים, התנהלות בלתי תקינה ובזבוז כספים”, הדגישה.

לפני הישיבה אמרה קנטי: “הבעייתיות של כפל הכובעים של מלצר זועקת לשמיים והאדישות שבה זה מתקבל בקרב חברי המועצה מעוררת תמיהה. האם אתם באמת מאמינים שכלי תקשורת או עיתונאי שמעוניין להרים עכשיו תחקיר נוקב על מגדל, לא יחשוב פעמיים על כך שייאלץ להתעסק לא רק עם סוללת עורכי הדין של אחד התאגידים הגדולים בישראל, הוא גם צריך לקחת בחשבון שלא יהיה לו גיבוי מנשיא מועצת העיתונות. מעבר לניגוד העניינים, יש פה פגיעה קשה בתדמית של המועצה כגוף ציבורי שאינו תלוי – לא בשלטון אבל גם לא בהון. הבעיות הקשות הללו, שמצטרפות לכשלים הרבים שכבר היו טרם זמנו של מלצר, פוגעות באמון של העיתונאים ושל הציבור בה כגוף רלוונטי. מספיק היה לעקוב אחר הסיקור של המינוי הזה על מנת להבין את עוצמת הפגיעה בתדמית המועצה. עיתונאים מכל קצות הקשת ומכל כלי התקשורת הביעו תמיהה על ההחלטה האומללה לכהן בשני התפקידים בו זמנית ועל ההצדקות שנתן מלצר למהלך”.

לדברי קנטי “יכולנו להמשיך לנסות לשנות מבפנים, אבל ההודעה על כך שנשיא מועצת העיתונות מתכוון לכהן במקביל כיו”ר מגדל, וכי הוא, וגורמים אחרים במועצה, אינם רואים בכך שום בעיה, גרמה לנו להבין שאין לנו מה לחפש בה יותר. על רקע הוואקום שיצרה מועצת העיתונות, וחוסר תפקודה בנושאים של חופש עיתונות ואתיקה מקצועית, ארגון העיתונאים בישראל פעל בשנים האחרונות בצורה אינטנסיבית בנושאים אלה ועמד בחזית המאבק המשפטי והציבורי בסוגיות אלה. נמשיך לעשות כן, ונפעל ביתר שאת ליצירת מסגרת חלופית שתיתן מענה לדילמות האתיות והמקצועיות שעבודת העיתונות מעלה. אנו קוראים למי שקידום עיתונות חופשית ובריאה בישראל היא נר לרגליו, להצטרף אלינו להקמת מסגרת חלופית”.