restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ארגון ימני קיצוני פתח במתקפה נגד ההצגה ‘איך לעשות מהפכה’ של תיאטרון יפו

1 ביולי 2022

אנשי ימין פתחו במתקפה נגד מחזה חדש של תיאטרון יפו, “איך לעשות מהפכה”, שנכתב על ידי עיסא עמרו, פעיל פלסטיני נגד הכיבוש ותושב העיר חברון.

ההצגה אותה כתב עמרו יחד עם השחקנית והבמאית עינת ויצמן, ושתעלה ב-14 ביולי, מוגדרת על ידי התיאטרון כמחזה דוקומנטרי שמתבסס על תמלילים ממשפטו של עמרו בבית הדין הצבאי עופר שבשטחים הפלסטינים הכבושים “שבו שיעור ההרשעה הוא 99.7%, והשופטים והתובעים כולם בצד של המדינה. גזר הדין ידוע עוד לפני תחילת המשפט, והנאשם יודע איך המשפט יסתיים לפני שהסוהר יקרא בשמו. האו”ם מכנה אותו מגן זכויות אדם – בישראל קוראים לו מחבל”.

מתיאטרון יפו נמסר כי “הסיפור של עיסא חושף את כל הגורמים ואת כל הלחצים המופעלים על מי שמנסים להילחם למען צדק ושחרור. עיסא נרדף גם על ידי הרשות הפלשתינית, קבלני המשנה והמוציאים לפועל של הכיבוש. ההצגה מציגה מציאות רבת פנים, כשהמחזאית על הבמה חולקת את האתגרים שנאלצה להתמודד איתם מאז שהחלה לעבוד עם עיסא. היא מספרת כיצד גם היא נקלעה ללחץ כבד אפילו מצד פעילי חברה אזרחית וארגונים שתומכים במאבק אך מבקשים להכתיב את תנאיו. במציאות הבלתי אפשרית הזו, בעוד עיסא מנסה להתנגד לכיבוש שהוא חי בו, עינת מבינה שאפילו ייצוג המציאות הזה כמעט בלתי אפשרי”.

הארגון הימני קיצוני בצלמו, שלח לאחרונה מכתב לשר התרבות חילי טרופר ולשר האוצר אביגדור ליברמן בטענה כי ההצגה מפירה את החוק, מכיוון שמדובר לדבריהם באסיר ביטחוני לשעבר ופעיל בחרום נגד ישראל.  עו”ד מיכאל ליטווק בשם ארגון “בצלמו”. לדבריו, “עיסא פועל יום ולילה להסית ולהתסיס, וקורא להחרמת ישראל ברחבי העולם. חרף כל זאת אזרחי מדינת ישראל הולכים לממן הצגה על חייו ופועלו של פעיל אנטי ישראלי אלים ומחרים זה”.

יגאל עזרתי, מנהל תיאטרון יפו, מסר ל”ישראל היום” בתגובה: “לא מדובר במחבל והוא לא נעצר על שום דבר שקשור לחבלה, זה שטויות במיץ עגבניות. האיש נעצר על שהות וכל מני דברים דומים. לא מדובר בעבירות ביטחוניות ועיסא אינו מחבל. לא כל אחד שנעצר בהפגנות הוא מחבל”. הוא הוסיף כי “אנחנו תיאטרון ופועלים על בסיס חופש הביטוי. מותר לנו לקחת פרוטוקולים של בתי משפט ולהעלות שחזור. הכל לגיטימי ועל פי חוק”. עינת ויצמן הוסיפה כי עמרו “הוא פעיל של התנגדות לא אלימה – ועל כך הוא נשפט”.

לרכישת כרטיסים להצגה