restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בארץ: עצרות ומשמרות תמיכה בעם המצרי

30 בינואר 2011

על רקע המחאות ברחבי מצרים, גם בישראל התגייסו יהודים וערבים בקריאה משותפת לנשיא המצרי חוסני מובארק לוותר על כס השלטון ולקדם את הדמוקרטיזציה במדינה. המפגינים קראו לכל מדינות ערב, ביניהן גם אלג’יריה, תוניסיה ותימן, לפעול להחזרת המדינה לידי העם. משמרות מחאה, עצרות ואסיפות מטעם חד”ש ומק”י נערכו בשבת, ה-29 בינואר, בחיפה, שפרעם, סחנין, כפר יאסיף ויישובים נוספים.

בחיפה השתתפו מאות בהפגנה משותפת של ערבים ויהודים, שנשאו את דגלי אלג’יריה, תוניסיה ומצרים והביעו תקווה כי המהפכה במצרים תצליח ותעבור גם לשאר מדינות האזור שעדיין משמרות שלטון דיקטטורי. המפגינים האשימו את הממשל האמריקני באחריות להמשך הקיפאון בעולם הערבי וטענו כי בארה”ב לא מנסים לקדם את הדמוקרטיה בקרב המדינות הערביות, אלא דווקא מנסים להחלישן.

אחד ממשתתפי ההפגנה בחיפה, ח”כ לשעבר עיסאם מח’ול, אמר: “אני חושב שההתקוממות כבר הצליחה. מובארק גמר את הסוס, אפילו אם יישאר בשלטון עוד כמה חודשים”. חברת מועצת עיריית חיפה מטעם חד”ש, עדנה זרצקי, אמרה כי ההפגנה היא ביטוי לשמחה: “אנשים כאן מחכים שנים לראות את השינוי בעולם הערבי. אנשים כמונו, שמחויבים לזכויות אדם ואזרח, חשים שמחה מול כל מהפיכה בעולם, בוודאי כשזה קורה באזור שלנו, בקרב העמים הערבים. הם קיבלו תעוזה לעשות שינוי במשטר הדיקטטורי, והדבר שיחרר שמחה ותקווה גדולות מאוד”. זרצקי הוסיפה כי גם אם המהלך הנוכחי ייכשל, הגל יימשך: “זה איתות של תקווה. יהיה גל נוסף, כי זהו הכיוון”.

בכפר יאסיף נערך בשעות אחר הצהריים כינוס של 200 משתתפים, בנוכחות חברי הכנסת מטעם חד”ש מוחמד ברכה, חנא סוויד, עפו אגבריה ודב חנין, ומזכ”ל מק”י, מוחמד נפאע. בכינוס הונפו שלטי תמיכה בעם המצרי והתוניסאי והנוכחים במקום קראו גם לעם התימני לצאת לרחובות ולהביא לנפילת המשטרים הדיקטטוריים.

במהלך הכינוס ציינו המשתתפים בדקת דומייה את זכר המפגינים שנהרגו במחאות במצרים ובתוניסיה. חברי הכנסת של חד”ש קראו לעולם המערבי לכבד את רצון העם המצרי והתוניסאי, לתמוך בהפגנות ולא לשבת בשקט מהצד ולצפות במה שקורה בין שתי המדינות. גם בסכנין הפגינו עשרות אנשים נגד המשטר המצרי והניפו כרזות ועליהם תמונות של ראשו של מובארק מודבק לגופו של חמור.

בתל אביב הפגינו עשרות יהודים וערבים מול שגרירות מצרים ברחוב בזל. חלקם נשאו שלטים בגנות השלטון המצרי, ואחרי הניפו דגלונים כאות הזדהות עם המאבק העממי נגד הנשיא מובארק.