restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בחד”ש הוקם מטה בחירות להסתדרות ולנעמ”ת

3 באפריל 2012

חד”ש מקימה בימים אלה מטה בחירות לקראת הבחירות בהסתדרות, בנעמ”ת ובמרחבי ההסתדרות ברחבי הארץ שיתקיימו ב-22 במאי. יצוין שבמסגרת רשימת האופוזיציה בראשות ח”כ איתן כבל (עבודה) הוצבו פעילות ופעילי חד”ש כמועמדים/ות לוועידת הסתדרות, לוועידת נעמ”ת ולכל מרחבי ההסתדרות מקרית שמונה בצפון ועד לנגב בדרום. במספר מרחבים הוצבו פעילי חד”ש כדי לעמוד בראש הרשימה המקומית – כגון בנצרת, בגליל המרכזי, בנגב ובמקומות נוספים.

המעוניינים/נות להצטרף למטה או להיות פעיל/ה במקום העבודה או במרחב, יכול לפנות לטל’ 04-8536504 מדי יום בין 10:00 ל-15:00 (פרט לשבת) ובמהלך כל ימי השבוע לטל’ 050-5201416

החזית האופוזיציונית הרחבה למועמד מפלגת העבודה וממשלת הימין לראשות ההסתדרות, עופר עיני, הוקמה ביום שלישי, ה-27 במרץ. בין השותפים לחזית החברתית החדשה: סיעתו של ח”כ איתן כבל – “הבית החברתי”, חד”ש, מרצ, קדימה וקבוצת פעילים התומכים ביו”ר ההסתדרות לשעבר ח”כ עמיר פרץ (עבודה). עם חתימת ההסכם בין כל השותפים, נמסר כי ח”כ בכל יהיה המועמד לראשות ההסתדרות בבחירות שיתקיימו בחודש מאי הקרוב. בעקבות ההסכם הודיע ח”כ פרץ ויו”ר סיעת חד”ש בהסתדרות, ג’יהאד עקל, על הסרת מועמדותם לתפקיד.

חזית האופוזיציה תציג מועמדות לכל התפקידים הנבחרים בנעמ”ת ומועמדים בכל המרחבים (מועצות הפועלים) ברחבי הארץ. רשימות הוגשו למרחבים: תל-אביב, ירושלים, חיפה, אשקלון, אשדוד, גליל מערבי, גליל מרכזי, גבעתיים, גליל עליון, השרון, חולון, כנרת, כרמיאל, לוד-רמלה, נגב, נגב מרכזי, נצרת, משולש דרומי, משולש צפוני, נתניה, עמקים, נצרת, עמקים צפוני, פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן ושומרון – חדרה. בין המועמדים צעירות וצעירים שהצטיינו במאבקים חברתיים ומעמדיים בשנים האחרונות, ביניהם פעילות בשביתת העובדות הסוציאליות הארוכה.

בהסכם נכתב כי “הצדדים הסכימו לפעול ביחד מתוך כוונה לקדם ערכים של צדק חברתי, סולידריות בין עובדים, הגנה על זכויות העובדות והעובדים, התנגדות להפרטה, שוויון חברתי, אזרחי, לאומי ומגדרי ולשלום”. ח”כ כבל אמר: “בנינו קואליציה חברתית שתחליף את עופר עיני בראשות ההסתדרות. בשנים האחרונות הופכת ההסתדרות ללא רלוונטית עבור רוב הציבור בישראל. בשעה שהפערים החברתיים הולכים וגדלים, וידו של ציבור העובדים אינה משגת שירותים בסיסיים, ההסתדרות נאלמת דום ואינה עושה דבר”.

לדבריו, “מאז אושרה מועמדותי אני מרגיש סחף גדול של אנשים מכל הקשת הפוליטית שצמאים לראות הסתדרות אחרת. שיתוף הפעולה בין הסיעות בחזית החברתית החדשה הוא דבר טבעי שכן מדובר בקבוצה הגדולה שתמכה במחאה החברתית ומבינה כי ההסתדרות חייבת להיות היעד הפוליטי הראשון שלה. מדובר בבחירה בין העולם הישן לעולם החדש שמדבר בשפה חדשה. אני משוכנע כי עם כל הכוחות החדשים שהצטרפו אליי נצליח להביא את העולם החדש אל תוך ההסתדרות ולהחזיר אותה להיות הגוף החברתי-כלכלי החשוב בישראל. ב-22 במאי תחזור ההסתדרות להיות הבית של ציבור העובדים במדינת ישראל”.

ח”כ דב חנין הביע שביעות רצון מהמהלך: “מדובר בהתלכדות של כל גורמי האופוזיציה לשלטונו של עיני בהסתדרות, המשרת היטב את האינטרסים של ממשלת הימין ובעלי ההון. זהו צעד חיובי ואף הכרחי כדי לקדם את מאבקי העובדים. אך זו גם מערכה פוליטית: חד”ש בהסתדרות שותפה ברשימה רחבה הנאבקת, בתוך ארגון העובדים, עם נציג ממשלת הימין. אין לשכוח ששרי הליכוד קוראים להצביע עבור עיני ואף שר התחבורה, ישראל כץ, המקדם את הפרטת הרכבת, קרא פומבית להצביע עבור עיני. למרות, שלכאורה, הם היו משני צידי המתרס בעת מאבק עובדי הרכבת נגד ההפרטה. ההסכם המביש שחתם עיני בשבוע שעבר, ערב שביתת עובדי הרכבת, מוכיח עד כמה הוא הלך רחוק לכיוון הממשלה ובעלי ההון. זהו ההסכם הנותן הכשר לתחילת הליך הפרטת הרכבת.

“כל המביט על אלפי המועמדות והמועמדים שרצים ברשימות לוועידת ההסתדרות, למרחבים ולנעמ”ת, יכול למצוא בהן יהודים וערבים, פעילים ותיקים וצעירים – לצד גמלאים, שהצטיינו בשנים האחרונות במערכות ציבוריות רחבות, כגון מאבקי עובדים והמחאה החברתית של הקיץ האחרון. אין לנו ספק הרשימה שהחדשה היא-היא רשימת המחאה החברתית”.

ח”כ כבל פרסם בסוף השבוע מאמר באתר “וואלה” בו כתב: “מדיניות הממשלה העמיקה את הפערים החברתיים בישראל ודוחקת את שכבות הביניים אל עבר קו העוני. הסקר חושף פן עגום נוסף במבנה הכלכלי בישראל: בעוד הממשלה מנהלת מדיניות כוחנית, אין מי שיהיה שליחו של הציבור מול מדיניות זו. אל מול מה שמתאר בנק ישראל בולטת שתיקתה של הסתדרות העובדים. הנתונים שחושף הדו”ח היו צריכים להדליק את כל נורות החירום בבית ההסתדרות ברחוב ארלוזורוב בת”א ולהעמיד את כל הנהגתה ואנשיה בחזית המאבק כנגד מדיניות הממשלה, אבל, זה לא קרה. יתרה מכך, במידה רבה חזרה ההסתדרות להיות חלק מהממסד נגדו הפגינו אזרחי ישראל.

“שתיקתה הרועמת של ההסתדרות מראה לנו עד כמה הפכה לגורם בלתי רלוונטי בשיח הכלכלי. בעידן הכלכלי הנוכחי ההסתדרות אמורה להוביל תפיסה כלכלית-חברתית רחבה המתייחסת למכלול אורחות חייו של האדם העובד. עבודת ההסתדרות צריכה ללוות את העובד גם לאחר שהניח את העט או כיבה את המלגזה”. ועוד “אם להסתדרות הייתה תפיסה כלכלית-חברתית רחבה היא לא הייתה יכולה להרשות לעצמה לשבת על הגדר בזמן שהממשלה מורידה את מיסי החברות מחד ומעלה את המיסים העקיפים מאידך. הסתדרות עובדים אמיתית צריכה לזעוק לנוכח העובדה שבעשותה כך הופכת הממשלה את חיי האדם העובד לבלתי אפשריים. היא צריכה לזעוק נגד עלית מחירי הדלק ונגד יוקר המחיה, שחיקת שירותי בריאות והיעדר תשתיות תחבורתיות הולמות. על פי התפיסה הכלכלית-חברתית הרחבה שהייתה אמורה להוביל ההסתדרות צרכיו של אדם העובד, ממזון ועד תרבות פנאי, היו צריכים להיות נגישים הרבה יותר מבחינה כלכלית, אם על ידי הורדת המיסים העקיפים, אם על ידי סבסוד המדינה ואם על ידי מוסדות ההסתדרות השונים המכסים את כל תחומי החיים של האדם העובד. ההסתדרות חייבת להתנער וללמוד לדבר בשפה החדשה, זו ששטפה את הרחובות בקיץ האחרון. לכן, עליה לחשוב על תפיסת מאקרו, לכן עליה לפתוח את השורות ולהכניס כוחות חדשים ורעננים שמבינים שמדיניותה הכלכלית של הממשלה מובילה לאסון חברתי. רק כך תצליח ההסתדרות לחזור ולהיות בית אמיתי עבור האדם העובד”.

בסוף השבוע קיימה חד”ש אסיפות ומפגשים בשפרעם, סחנין, נצרת וטייבה ובמרכזן ההיערכות לקראת הבחירות בהסתדרות ונעמ”ת, הן ברמה הארצית והן ברמה המקומית. במפגשים לקחו חלק פעילי הסיעה בהסתדרות ועו”ד איימן עודה, מזכיר חד”ש.