restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ביוזמת איגוד העו”סים: שביתה בשירותי הרווחה צפויה מיד לאחר חג הפסח

5 באפריל 2022

שביתה בשירותי הרווחה צפויה מיד לאחר חג הפסח בעקבות הכרזת איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים על סכסוך עבודה. הסכסוך נובע מסחבת של משרד האוצר בחתימה על הסכם השכר שעליו התחייב במשא ומתן עם העובדים.

ביולי 2020, לפני שנתיים, שבתו העובדים כשלושה שבועות, ואז הוסכם על רפורמה במבנה השכר של העובדים הסוציאליים בשתי פעימות. אולם רק לפני חצי שנה, בתום שנה של משא ומתן, סיכמו העובדים הסוציאליים ומשרד האוצר על רפורמה במבנה השכר של הראשונים, שתכלול עלייה של פי 3.5 בשכר היסוד ותגמול על השכלה ועל ניסיון.

עם זאת, תשעה חודשים מאז התאריך ליישום השלב הראשון של ההסכם וכמעט שישה חודשים אחרי סיכום השלב השני לא מומש ההסכם, והאגף הממונה על השכר באוצר טרם חתם עליו. בשביתה הקודמת נפגעו מאוד חקירות ילדים שעברו פגיעות, שירותי המבחן, סיוע נשים נפגעות אלימות, לשכות הרווחה העירוניות, הכרעות רגישות של בתי משפט למשפחה ולנוער ועוד.

אתמול (שני) שלחה יו”ר איגוד העו”סים ענבל חרמוני לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר האוצר אביגדור ליברמן מכתב בו נאמר “העובדים הסוציאליים ממשיכים לעזוב את השירות הציבורי, וחל גידול של 50% במשרות הפנויות בתחום העבודה הסוציאלית בשנתיים האחרונות. זאת בעקבות היעדר תגמול ושכר הולם ועומסים בלתי סבירים בין היתר בשל השלכות משבר הקורונה והעלייה ביוקר המחיה”. “איננו יכולות לספוג עוד בזמן שאנו עומדות בפרץ ומחזיקות את השאריות של השירותים החברתיים הקורסים. אם הסכם הרפורמה לא ייחתם עד פסח, אזי לאחר החג העובדות הסוציאליות ישביתו את כל השירותים החברתיים”, הדגישה.
לדברי יו”ר הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת, ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) “משרד האוצר מכשיל את הסכם השכר עם העובדות הסוציאליות בסחבת מכוונת ומעכב את החתימה. צודקות העו”סיות שמאיימות בשביתה אחרי פסח. פנינו לליברמן, 19 ח”כים, לפני שבועיים בדרישה לגמור את המו״מ אך גם לא זכינו למענה. הממשלה הזו מגדילה פערים, מנחיתה מכות על הציבור, ומונעת מגורמי טיפול לתפקד”.

סרטון – ענבל חרמוני מסבירה את הסיבות לחידוש המאבק:

https://www.facebook.com/swunionil/videos/510498410692479

עוד בנושא: