restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ביקורת קשה בוועדת הרווחה על עמדת האוצר לגבי שכרם של הרופאים בעת משבר הקורונה

20 באפריל 2020

​ביקורת קשה נמתחה הבוקר (שני) בוועדת הרווחה והעבודה של הכנסת בעקבות עמדת האוצר לגבי שכרם של הרופאים בעת משבר הקורונה. בדיון שהתקיים סביב המחלוקת על שכר הצוותים הרפואיים בתקופת משבר הקורונה, אמר סגן בכיר לממונה על השכר במשרד האוצר, אפרים מלכין: “דרישות צוותי הבריאות מוגזמות ולא מאוזנות. ההסתדרות הרפואית דורשת שכל רכיבי השכר ישולמו במלואם לצוותים רפואיים שנמצאים בבידוד, בהסתמך על תורניות עבר ונתוני עבר נוספים, מבלי שירדו להם ימי מחלה. אבל מאות אלפי עובדים במדינה במקצועות אחרים פושטים את הרגל או שאינם רשאים להגיע למקום העבודה שלהם, על לא עוול בכפם, על חשבון מכסת ימי החופשה שלהם. רופא שיושב במלונית או בבית לא מבצע את מלוא העבודה. נכון שהמצב חריג ולא מאפיין, ואנחנו מוכנים לתת לעובדי מערכת הבריאות חלק גדול מההשתכרות שלהם, אבל לא מאה אחוז ולא שכלל ימי המחלה יהיו על חשבון המעסיק. הצענו לשלם לעובדי מערכת הבריאות הנמצאים בבידוד בין 80% ל 90% מהשכר שלהם, כשמכסת ימי המחלה תהיה על חשבון מכסת העובד”.

מנכ”ל ההסתדרות הרפואית בישראל, עו”ד לאה ופנר, אישרה כי נציגי הצוותים הרפואיים סירבו להצעה זו. “ההשוואה לכלל המשק היא לא הגיונית”, אמרה. בעקבות דבריו מלכין, יו”ר הוועדה ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת), תקפה בחריפות את עמדת משרד האוצר: “שר האוצר התחייב בפני חברי כנסת שיינתן מאה אחוז מהשכר. לא ייתכן שפקידי האוצר לא ממלאים אחר הוראות שר האוצר. הצוותים הרפואיים המחויבים להיכנס לבידוד לא בחרו לשבת בבית ולהיעדר מהעבודה. חלק גדול מהם משקיע שעות בהתייעצויות גם כשהוא בבידוד. לחברי כנסת ושרים שנכנסים לבידוד לא פוגעים לשכר, ולרופאים כן. עלינו לתת להם את כל התמיכה, כולל הכלכלית, כאשר הם מטפלים בנו, בהורינו ובילדינו. הוועדה דורשת ממשרד האוצר לספק את המענים לצוותים הרפואיים עד תחילת השבוע הבא, ובמקביל אפנה לשר האוצר”. ח”כ תומא-סלימאן וח”כ אחמד טיבי (תע”ל – הרשימה המשותפת) הבהירו שהרשימה המשותפת לא הייתה מצביעה בעד אישור תקציב החירום בסך 80 מיליארד שקלים ומעבירה אותו בקולותיה, אם שר האוצר לא היה מתחייב בפנינו לתת לרופאים את מלוא השכר”.

ח”כ טיבי, שהוא רופא, הוסיף: “צוותי הרפואה צריכים להרגיש שמישהו מתגמל אותם על עבודת הקודש. אנחנו לא מצליחים לחדור את מסך הברזל של אנשי משרד האוצר. זאת כפיות טובה מצד המדינה. שר האוצר אמר לי הבוקר כי הצוותים הרפואיים שנדבקו בנגיף הם פצועי קרב ואסור להפקיר אותם”.

יו”ר ארגון הרופאים עובדי המדינה, ד”ר זאב פלדמן, הדגיש ש”זה ליקוי מאורות. רופאים ואחיות מאושפזים ומבודדים. העניין הוא לא כסף. הרופאים מחכים לזה מבחינה מוראלית. זאת אמירה. אנחנו מסתכנים ומסכנים את בני משפחותינו. אנחנו עומדים על זה שימי הבידוד יוכרו כימי עבודה”. יו”ר ארגון המתמחים לרפואה, ד”ר ריי ביטון, הוסיף: “שולחים אותנו לקרב עם מיגון מינימלי. החיים שלנו בסכנה. אנחנו מוציאים כסף מכיסנו על אמצעי מיגון ובייביסיטר לילדים. אנחנו עובדים יותר ומשתכרים פחות. פגיעה אחר פגיעה אחר פגיעה. מה יעשו רופאים ומתמחים שאין להם מספיק ימי מחלה? אנחנו בקו הראשון במלחמה לקורונה. אנשי האוצר מדברים בצורה מתנשאת ומנותקת”.