restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ביקורת קשה על ראש מועצת ג’ת שביטל הצגה שעוסקת באלימות נגד נשים בחברה הערבית

6 בפברואר 2022

ראש המועצה המקומית ג’ת שבמשולש ביטל בסוף השבוע הצגה שעוסקת באלימות נגד נשים, שאמורה היתה להתקיים ביום שלישי. לטענת ראש המועצה, חאלד ג’רה, ההצגה “אינה הולמת את ערכי האסלאם והחברה הערבית”.

ההצגה “קולות” עלתה ביוני 2021 בכמה ערים ערביות בהן נצרת, אום אל־פחם וטירה, ומביאה את סיפורן של נשים ערביות שחוו אלימות בתוך המשפחה. בשבוע הבא אמורה היתה ההצגה לעלות גם בג’ת, ביוזמת נעמת – תנועת הנשים של ההסתדרות. במקום זאת, היא הועברה ליישוב הסמוך באקה אל-גרבייה.

יו”ר הוועדה לקידום מעמד האשה, ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) גינתה את הודעתו של ראש המועצה, והתייחסה לניסיון הרצח של תושבת לוד למיס אבו-לאבן. לדבריה: “אני מופתעת מהשתיקה בחברה הערבית על כך שאמא לשלושה ילדים נלחמת כעת על חייה. הנשים נרצחות כי יש מי שמנרמל את האלימות כלפיהן ומבקש מהן לשתוק גם כשהן מאוימות”. ח”כ תומא-סלימאן תיארה בהודעה שפרסמה בפייסבוק את הצביעות בחברה הערבית, שמצד אחד יש מי שמגנה את ניסיון הרצח — ומצד שני ראש המועצה שמבטל הצגה בתירוץ שזה מנוגד למרקם החברתי השמרני־דתי.

יצוין שהלילה (בין שבת לראשון) האריך בית משפט השלום בראשון לציון ב-8 ימים את מעצרו של איברהים אבו לאבן, אחיה של לאמיס אבו לאבן פצועת אירוע הירי שאירע במהלך השבת בלוד. האח חשוד בניסיון רצח וקשירת קשר לפשע. “קיים חשד סביר לביצוע העבירות. עבירות שמקימות עילת מסוכנות”, קבע כבוד השופט איתי רגב בהחלטתו.