restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בעקבות החלטה של השרה מיכאלי: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בנמלי הים

7 באפריל 2022

בעקבות הכרזתה אתמול (רביעי) של שרת התחבורה ויו”ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, כי היא מעבירה את הרציפים הריקים לנמלים הפרטיים החדשים באשדוד ובחיפה, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברות נמלי הים והתעבורה הימית. ההחלטה כוללת את חברת נמלי ישראל, חברת נמל חיפה, חברת נמל אשדוד, חברת תעבורה ימית חיפה ואת חברת תעבורה ימית אשדוד. בסך הכל מדובר בכ-2,600 עובדים. יצוין שנמל אילת, שהופרט לפני מספר שנים בהסכמת ההסתדרות, לא נכלל במסגרת סכסוך העבודה.

העילות לסכסוך: התנהלות חד-צדדית במסירת רציפים נוספים לנמל הפרטי החדש, בניגוד להבנות רבות שנים בין הצדדים שעמדו ביסוד הסכמי הרפורמה; פתיחה בלתי מבוקרת של שוק המטען הימי לתחרות, תוך התעלמות מנציגות העובדים; איום על איתנותם הפיננסית של הנמלים הקיימים, כתוצאה מפתיחה בלתי מבוקרת של השוק לתחרות והשלכותיה החמורות על ציבור העובדים; והתנהלות באופן חד-צדדי, בחוסר תום לב, ותוך הפרות של יסודות בסיסיים ביחסי עבודה”. “הסכמי הרפורמה”, הם ההסכמים שנחתמו בין הממשלה להסתדרות כדי לקדם את הפרטת הנמלים.

מההסתדרות נמסר כי “מהלך חד-צדדי זה חמור שבעתיים מאחר שהוא נעשה במהלך תקופת מו”מ של 60 ימים שהחלה ביום ראשון האחרון, וזאת בהתאם להחלטת בית הדין הארצי לעבודה במסגרת הליך משפטי המתקיים בעקבות הכרזה קודמת על סכסוך עבודה בחברות נמלי הים”. השרה מרב מיכאלי הודיעה שבכוונתה להעביר את רציף 28 באשדוד ורציפים 7 ו-8 בחיפה לרשות נמל הדרום באשדוד שבשליטת חברת “טיל” השוויצרית, ונמל המפרץ בחיפה שבשליטת תאגיד ממלכתי סיני. הרציפים שייכים כיום לחברת נמלי ישראל, ועומדים ריקים לאחר ששימשו לבניית הנמלים החדשים.