restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בעקבות המחאות: הקצין המואשם במותו של סלומון טקה לא ישוב לתפקידו

13 בפברואר 2021

מפכ”ל המשטרה יעקב שבתאי אמר אתמול (שישי) כי קצין המשטרה המואשם בירי למוות סלומון טקה לא ישוב לארגון. המפכ”ל נפגש עם בני משפחתו של טקה ואמר להם כי הוא מקבל את עמדתם בנושא. “שקלתי ובחנתי בכובד ראש את ההחלטה על החזרתו לשירות פעיל בארגון ומצאתי לנכון לספח אותו בשלב זה למערך הכבאות וההצלה ולהשיבו לפעילות במסגרת זו עד לסיום ההליך המשפטי התלוי ועומד בעניינו”, אמר שבתאי. אך לדברי יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש) “סלומון טקה נורה על ידי שוטר אחד, אבל הוא היה קורבן של מערכת שלמה: משטרה גזענית ואטומה ששמה את הקריירה של שוטרים לפני חיים של אזרחים”.

ביום חמישי הפגינו פעילים ובני משפחת טקה בכניסה לתחנת משטרת זבולון, במהלכה נעצר אחד המוחים. המחאה נערכה בעקבות החלטתו של מפקד מחוז חוף החדש, ניצב יורם סופר, לבטל את השעייתו של קצין משטרה המואשם בגרימת מותו של סלומון טקה. יצוין שנגד השוטר הוגש כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות והוא יוחזר לשירות כקצין חקירות באחת התחנות במחוז. עם פרסום הידיעה עשרות מחו נגד ההחלטה מול שערי תחנת זבולון, בהם משפחתו של טקה.

“השוטר שלקח את החיים של סלמון טקה ביוני 2019, זוכה לחזור לתפקיד במשטרת ישראל בזמן שהוא עומד למשפט פלילי. לא יכול להיות שמשטרת ישראל תתיר את דמם של יוצאי אתיופיה ותחלק למואשמים מתנות בזמן שהם צריכים להיות מאחורי סורג ובריח”, נמסר מהמשפחה. טקה, בן העדה האתיופית בן ה-18, שהה עם חבריו בחורשה הסמוכה למועדון נוער של עמותת נירים בקרית חיים ביוני 2019. קצין המשטרה שהגיע למקום בבגדים אזרחיים, טען כי ירה לאחר שבמקום התפתח עימות, והוסיף כי הוא ניסה להפריד בין הצדדים ובעת שהזדהה כשוטר החלו המעורבים ליידות לעברו אבנים. עדי ראייה, לעומת זאת, מסרו כי הירי בוצע על ידי השוטר במהלך מרדף שניהל אחרי שני צעירים.

עוד בנושא: