restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בעקבות הקריאות בכנסת להלאים את נמל אילת בוטלו פיטוריהם של מחצית מעובדיו

8 באפריל 2024

ההסתדרות מסרה אמש (ראשון) שמשרותיהם של 60 עובדי נמל אילת ניצלו, לאחר ההנהלה חזרה בה מהליך הפיטורים. אתמול נערכה ישיבה בבית הוועד הפועל של ההסתדרות בתל-אביב בהשתתפות אנשיה ונציגי הנהלת הנמל וחברת נמלי ישראל “בה הוסכם על הבנות שימנעו את פיטורי העובדים”.  אחד ממשתתפי הישיבה, יו”ר מרחב אילת בהסתדרות משה אזולאי, מסר: “עובדי נמל אילת הוכיחו יכולת ארגונית מדהימה, ובתמיכה של ההסתדרות הורידו את הפיטורים מסדר היום”.

בעקבות ההודעה של ההנהלה בדבר פיטורי העובדים, הוכרז על סכסוך עבודה ובשבוע שעבר נערכה ישיבה בנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת ביוזמת ח”כ עופר כסיף (חד”ש). “לא נאפשר את הפיטורים של עובדי נמל אילת! לא ניתן לאחים נקש להרוויח על חשבון העובדים בתירוץ של מצב חירום!”, הכריז כסיף בתחילת הישיבה בכנסת בה השתתפו נציגים של עובדי הנמל הדרומי.

יצוין שבתום הישיבה, המליצה הוועדה ובראשה היו”ר דוד ביטן (הליכוד) למשרד התחבורה לא לממש את האופציה להארכת הזיכיון של משפחת נקש בנמל ולהחזירו לרשות המדינה. במילים אחרות: להלאים את הנמל. עוד דרשה הוועדה ממשרד האוצר ומההסתדרות לנהל מו”מ מול הנהלת הנמל במטרה למנוע את הפיטורים. הוועדה הבהירה כי אם לא יושגו הסכמות, בכוונתה לדרוש חזרה את כל כספי הסיוע ולבטל את ההקלות שקיבל הנמל בעקבות המלחמה.

נמל אילת הופרט בהסכמת ההסתדרות בשנת 2010 והועבר לחברה הפרטית של האחים נקש למשך 15 שנה, עם אופציה להארכת התקופה בעשור נוסף. בפתח הדיון אמר ח”כ כסיף: “למדינה יש אינטרסים חיוניים בהפעלה של נמל אילת, לכן יש מגבלות על ההפרטה שלו. במהלך השנים הייתה עלייה הדרגתית בהיקף הסחורות הנפרקות בנמל, והעובדים דרשו הסכם קיבוצי חדש. באוגוסט האחרון, עוד לפני המלחמה, הוכרז סכסוך עבודה, אבל המו”מ נקלע למבוי סתום”.

בדיון הדגיש ח”כ כסיף “לפני כעשרה ימים הודיעה הנהלת הנמל שהיא עומדת לפטר 60 מתוך כ-120 העובדים. אך נמל אין הפסדים, נהפוך הוא. יש תחושה לא נוחה של שימוש ציני של המעסיק במצב המלחמה כדי לפטר עובדים או להשתמש באיום לפטר עובדים כדי להרוויח”. ח”כ יסמין פרידמן (יש עתיד) מתחה ביקורת על היעדרות מנכ”ל הנמל מהישיבה, ואמרה: “העיר אילת נכוותה רבות בשנים האחרונות. העיר אירחה מספר מטורף של מפונים בלי שהעירייה קיבלה עזרה, הפרנסה נפגעה ושוב רוצים לפגוע בה. ומי רוצה לעשות את זה? חברות שמרוויחות מיליונים”.

עו”ד ניר אייזנברג, מנהל חטיבת נמלי הים בהסתדרות, הבהיר: “כל יום נוסף שהאחים נקש מחזיקים בנמל זה הוא יום שבו נכס אסטרטגי של מדינת ישראל יורד לטמיון. בהסכם הקיבוצי יש אפשרות לפיטורי צמצום, אבל אלה צריכים להיעשות בהידברות ובהסכמה. שבועיים לפני ההודעה של המנכ”ל על פיטורי 50% מהעובדים, ישבנו עם יו”ר חברת נמלי ישראל, יו”ר נמל אילת ויו”ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, והגענו למתווה של ניצול ימי חופשה. מפטרים עובדים למרות שבשנה שעברה משכו הבעלים דיבידנד של 50 מיליון שקל, ובמשך עשור גלגלו מיליונים”.

יהודה בלולו, נציג ועד עובדי מחלקת ים בנמל, אמר: “האחים נקש ניצלו את המדינה ולא יישמו שום דבר מכתב ההסמכה. הם היו אמורים לשמור על כלים ועובדים אך עושים חד צדדית צעדים שמשמעותם לירוק למדינה בפנים”. לדבריו, נמל אילת הוא הנמל הרווחי ביותר בישראל יחסית למספר העובדים בו: “11 שנים אנחנו עובדים איתם והם לא רצו לחתום על הסכם שכר וניצלו אותנו”. מאיר אברג’יל, יו”ר ועד עובדי התפעול, הוסיף: “הפקרתם אותנו בידי אנשים תאבי בצע, שכל מה שמעניין אותם זה להרוויח הון. הם סחטו את הלימון ומהקליפה הם עושים ריבה. לא השקיעו כלום בציוד”.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128462