restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ברק מנסה לשבור מחאת עובדי משרד החוץ – באמצעות הצבא

29 ביוני 2010

יו”ר מפלגת העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, מנסה לשבור את המחאה של עובדי משרד החוץ במסגרת סכסוך העבודה שהכריזו. דיפלומטים ישראלים בארצות הברית סיפרו ל-ynet כי ברק הורה לחברי משלחת הרכש של משרד הביטחון בניו יורק לקבל על עצמם את האחריות הלוגיסטית לביקורו בבית הלבן של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשבוע הבא. אותה הוראה התקבלה לאחר שעובדי משרד החוץ, שפתחו בעיצומים, החליטו שלא לסייע לארגון הביקור.

עובדי משלחת הרכש, כמו גם אנשי משרד החוץ, מאוגדים בהסתדרות – ובשל כך התגלגלו הדברים לפתחו של היו”ר, עופר עיני, שבהוראה מטעמו יוכל למנוע מברק לשבור את השביתה. הנציגים הדיפלומטיים היחידים בוושינגטון שאינם קשורים בהסתדרות הם עובדי הנספחות הצבאית בבירה האמריקנית, שהם כולם אנשי צבא. במשרד הביטחון אישרו את הדברים, וציינו כי “תיעשה פנייה להסתדרות כדי לתאם זאת עמה”.

הוראתו של ברק נמסרה לאחר שבמשרד החוץ סירבו לצאת ביום שני, ה-28 ביוני, לנמל התעופה בן-גוריון, כדי לקבל את פניו של שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, ולהסיעו משם לירושלים. בשל כך, הורה שר החוץ ליברמן לסגנו דני איילון לצאת בעצמו למקום כדי לערוך את קבלת הפנים. בוועד העובדים של משרד החוץ התקבלה הוראתו של ברק בזעם רב, וגורמים שם אמרו כי “זה מהלך אופייני למשטרים צבאיים”.

יו”ר ועד העובדים המדיניים, חנן גודר, אישר שהורה לאנשיו לנתק כל קשר עם אנשי משרד ראש הממשלה לקראת ביקורו בוושינגטון, במסגרת העיצומים שמתקיימים במחאה על טענותיהם להזנחה בטיפול בשכרם ובתנאי עבודתם. “סכסוך העבודה במשרד החוץ הוכרז כבר לפני חצי שנה. בתקופה שחלפה מאז ניסה ועד העובדים לקיים הידברות עם פקידי האוצר והנהלת משרד החוץ, אלא שלצערנו הרב, התברר כי האוצר המשיך לנקוט מדיניות של סחבת מכוונת ונמנע לאורך כל בדרך מלהגיע למשא ומתן”, הסבירו בוועד המטפל בסקטור הדיפלומטי במשרד החוץ.

בוועד ביקשו להבהיר כי “המתווה הוא של עיצומים מדורגים, שעלולים להגיע עד כדי השבתה מלאה של פעילות המשרד, במידה שתביעותינו לא ייענו. המאבק שאנו מנהלים אינו נגד שר החוץ, אלא בעד העובדים. במסגרת העיצומים, הופסק הטיפול בכל הביקורים של שרים ומשלחות בארץ ובחו”ל. מתוך אחריות לאומית, החליטו העובדים להמשיך כסדרו את הטיפול המדיני וההסברתי במשטים הימיים לעזה, בטיפול בישראלים שנקלעו למצוקה ברחבי העולם, ובנושאים נוספים שיש בהם משום פיקוח נפש”.