restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

דווקא עכשיו: ‘אדבר איתך – אהבה אחת בשתי שפות’ של תזמורת המהפכה

24 באפריל 2024

“אדבר איתך; אהבה אחת – שתי שפות” – זאת כותרתו של מופע מוסיקלי מרשים ומרגש שעלה לאחרונה ביוזמה משותפת של תזמורת המהפכה ושל בית הגפן החיפאי. המופע כולל שירי אהבה עבריים המתורגמים לערבית ושירי אהבה ערביים המתורגמים לעברית. כל שיר מתורגם ומושר על הבימה בעירוב שמקצתו שפת המקור ורובו תרגום. בדרך כלל שרו הזמרים בשפה שאינה שפת-אמם. דיקלה ורביד כחלני שרו על-פי-רוב בערבית, ונור דרוויש ואכּרם עודה שרו בעברית. שיאו של הערב היה כאשר זמרת הסופרן המעולה דרוויש שרה  בערבית את שירו של ח”נ ביאליק “הכניסי תחת כנפך”.

השירים כולם לוו בעיבודים תזמורתיים חדשים שנכתבו עבור תזמורת המהפכה בשילוב מוסיקלי מערבי-ערבי, כולל פריטה על כלים ערביים ובהם קאנוּן, עוּד ונַאי ודרבוקות. להעלאת המופע בימים אלה של שפיכות דמים – החל בטבח 7 באוקטובר (ועוד הרבה זמן לפני) והמשך במלחמה הנפשעת שמנהל צה”ל כבר יותר מחצי שנה בעזה – יש משמעות ייחודית. זוהר שרון, אוצר ומנהל אמנותי של תזמורת המהפכה, כתב: “בעתות משבר, כשיש הרגשה שהדברים מתפרקים והשנאה גוברת, זה הזמן להשמיע את הקול השפוי שחושב אחרת. חשוב לדעת שיש אהבה ותקווה בעולם ולא רק שנאה, סבל ומלחמה. אנחנו באמת ובתמים מאמינים שכדי לנצח את החושך צריך בראש ובראשונה להגביר את האור”.

המופע מרגש במיוחד ומלהיב את הקהל, אשר מצליח להשתחרר מדעות קדומות וגזעניות ומייאוש והשלמה עם המצב הקיים. כל זאת בביצוע אמנותי מעולה של התזמורת ושל והזמרים היהודים והערבים. אנו התרגשנו ונהנינו יחד עם קהל נלהב ב-10 באפריל בבית האופרה. מומלץ לכל מי שטרם ראה. המופעים הקרובים: ביום שני הקרוב (29.4) בהיכל אמנויות הבמה, הרצליה; 15.7 בבית האופרה, תל אביב.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128539