restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

דו”ח בצלם: 42% משטחי הגדה בשליטת ההתנחלויות

6 ביולי 2010

“השטח הכולל שבשליטת ההתנחלויות עומד על יותר מ-42 אחוז מהגדה המערבית” – כך עולה מדו”ח של ארגון “בצלם” שפורסם ביום שלישי, ה-6 ביולי. הדו”ח מסתמך על נתונים ומסמכים רשמיים של המדינה, בהם מפות הצבא והמנהל האזרחי, דו”חות של מבקר המדינה ומסד הנתונים שבנה תא”ל ברוך שפיגל. הדו”ח קובע כי חמישית מהשטח הבנוי בהתנחלויות נמצאת על אדמה פלסטינית פרטית.

בדו”ח נטען כי על אף שהשטח הבנוי בהתנחלויות עומד על כאחוז אחד משטח הגדה, הרי ששטחי השיפוט המוניציפאליים של ההתנחלויות ושטחי המועצות האזוריות שלהן חולשים על למעלה מ-42 אחוז ממנה. “מפעל ההתנחלות התאפיין מראשיתו בהתייחסות אינסטרומנטלית, צינית ואף עבריינית להוראות המשפט הבינלאומי, לחקיקה המקומית, לצווים הצבאיים הישראליים ולמשפט הישראלי, כל זאת על-מנת לאפשר השתלטות על שטחי קרקע רבים ככל הניתן”, נכתב.

בדו”ח נכתב כי מהצלבה של נתוני המינהל האזרחי עם צילומי אוויר של ההתנחלויות משנת 2009, עולה כי 21 אחוזים מהשטח הבנוי בתוך ההתנחלויות (כחמישית משטחן), נמצאים על קרקעות המוכרות על-ידי ישראל כרכוש בבעלות פלסטינית פרטית. עוד נכתב כי כשני שלישים משטחן הבנוי של ההתנחלויות בנויים על אדמות מדינה. “הקצאת קרקעות אלה להתנחלויות התאפשרה בזכות פרשנות מניפולטיבית של כל רבדי החקיקה הקיימים בגדה”, נטען.

הדו”ח טוען גם כי ישראל מפעילה מנגנון הטבות ותמריצים במטרה לעודד מעבר להתנחלויות. בדו”ח נכתב כי למנגנון זה משמעות כספית מיידית עבור כל משפחה המתגוררת בהתנחלויות שכן רוב ההתנחלויות בגדה מוכרות עדיין כאזורי פיתוח א’, וככאלה הן זכאיות לשורה של הטבות בתחום הדיור, החינוך, התעשייה והחקלאות.

לקריאת הדו”ח המלא