restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

דיון בוועדה לקידום מעמד האשה: מנהלות משתכרות כ-30% פחות ממנהלים

11 בפברואר 2022

“מנהלות משתכרות כ-30% פחות ממנהלים”. כך עולה מדיון שנערך בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה השבוע דיון לבקשתו של ח”כ אוסאמה סעדי (תע”ל – הרשימה המשותפת). בפתח הדיון אמר ח”כ סעדי “על אף החקיקה שנועדה לצמצם פערים בשכר בין נשים וגברים בעבודה, לצערנו, הפערים נותרו כמעט ללא שינוי ב-20 השנים האחרונות. ב-2018 השכר החודשי הממוצע לאישה הוא 68% משכרו של גבר. אישה ערביה סובלת אף יותר מן הפערים הללו. אם לא נעשה זאת, גם בשנת 2040 נדבר על פערים כאלה. בושה וחרפה שעלינו להעלות נושאים כאלה על סדר היום.”

יפית אלפנדרי, מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הציגה בדיון נתונים לפיהם גם במקצועות ההיי-טק, כלכלה ומשפטים ישנם פערי שכר בין נשים לגברים. לדבריה “פערי השכר מצטמצמים באופן איטי ועומדים כיום על 30%. על כל 100 שקל שמרוויח גבר בעמדות ניהול, האישה תשתכר רק 70 שקל”.

נציג משרד האוצר בדיון, כפיר בץ, הציג את המחקר האחרון שעשו בנוגע ל”קנס האימהוּת”: “אחרי לידת הילד הראשון יש ירידה משמעותית בהכנסה. גם עשור לאחר הכניסה להורות, יש ירידה של 28% בהכנסה מעבודה. הירידה המשמעותית בחברה הערבית היא לאחר הנישואים ולא לאחר הולדת הילד הראשון. לאלמנט התרבותי יש מקום חשוב בהיווצרות הפערים. שינוי נוסף מצביע על ירידה בהיקף המשרה לאחר הלידה. כמו כן, נשים בוחרות לעבוד יותר באזור המגורים שלהן וזה מצמצם את היצע האפשרויות.”

לדברי מנכ”לית שדולת הנשים, עינת פישר: “טיפול בפערי השכר מצריך טיפול מידי וכן טיפול עומק. באשר לצעדים מידיים, יש להרחיב את חובת הדיווח שתיכנס לתוקף ביוני הקרוב. יש לאכוף שכר שווה לנשים ולגברים. בטווח הארוך, יש לתת תמריצים לאבות על מנת שייצאו לחופשת לידה. משרד האוצר צריך לשים תקציבים כדי לשנות את אי השוויון בשוק התעסוקה לאורך זמן.”

נציגת נעמת, עו”ד גלי עציון, הוסיפה: “צריך לתקן את זמן הלידה והורות, כך שלא יתקבל ‘קנס אימהוּת’, אלא יהיה שוויון בנטל בין נשים לגברים. צריך לחשוב על שינוי הפרדיגמה. גברים צריכים להצטרף למשוואה.” בדבריה הזכירה עו”ד עציון מוסד ציבורי שבו יש פערים משמעותיים בשכר בין נשים לגברים, אולם סירבה לנקוב בשם המוסד, בשל אילוצים משפטיים.
 בתום הדיון סיכמה יושבת ראש הוועדה ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת): “יש קבינט לשוויון מגדרי והנושא הזה מתגלגל לפתחו. לא יכול להיות שהקבינט לא יתחיל לעסוק באכיפה ובאפשרות שינוי דרכי ההעסקה. כשיש הרבה מועסקים בחוזים אישיים וכשתורת ‘חבר מביא חבר’ רחבה כל כך – אז יש פערים בשכר. הממשלה והמדינה מתבקשות להיכנס לעובי הקורה. קשה לי עם העובדה שהאוצר יודע מה המצב ויחד עם זאת קיבלו בזבנג את נושא העלאת גיל הפרישה. יש לעשות שינויים מבניים בכלכלה שלנו וזה מה שיביא לשינוי חברתי”.

עוד בנושא: