restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

דרישה למנוע את מינוי האלוף נווה למ"מ הרמטכ"ל

2 בפברואר 2011

פעילי שלום דורשים שלא למנות את סגן הרמטכ”ל, האלוף יאיר נווה, כמ”מ הרמטכ”ל על רקע ביטול מינויו של האלוף יואב גלנט. לפני כחודשיים הגישו פעילים עתירה לבג”ץ נגד מינוי של האלוף נווה לתפקיד סגן הרמטכ”ל. העותרים, בהם שולמית אלוני, המשורר נתן זך, הצלם אלכס ליבק ו”יש גבול”, טוענים כי תחקירים שפורסמו בעבר והתבססו על ממצאי מסמכים צבאיים העלו כי בין השנים 2007-2005 נווה ובכירים אחרים במטכ”ל אישרו התנקשויות וחיסולים של מבוקשים אותם היה ניתן היה לעצו, ושהריגתם גבתה חיים של חפים מפשע.

העותרים גורסים כי המעשים המתוארים התרחשו “בסתירה חריפה לעקרונות שנקבעו בבג”ץ, ובניגוד מוחלט להוראות הדין הבינלאומי והדין הפנימי במשפט הישראלי”. פעילי השלום מתכוונים להגיש לבית המשפט העליון בקשה לצו ביניים נגד מינויו הצפוי של האלוף נווה לתפקיד הרמטכ”ל הזמני של צה”ל. “אין ספק שחשד לפשעי מלחמה צריך להספיק כדי למנוע את מינויו של האיש לרמטכ”ל”, אמרו נציגי העותרים, עורכי הדין יפתח כהן ועומר שץ.

העתירה מבוססת, בין היתר, על כתבתו של העיתונאי אורי בלאו מנובמבר 2008 שעסקה ברציחתם של פלסטינים בשטחי הגדה. בכתבה פורסמו מסמכים מהם עולה שצה”ל התעלם מהחלטות בג”ץ בנוגע לחיסולים. בכתבה נטען כי נווה, ששימש באותה תקופה כאלוף פיקוד מרכז, הורה על חיסולי מבוקשים שניתן היה לעצור.

האלוף התראיין לאותה כתבה ובתגובה לדברים אמר בין השאר: “עזוב אותי מבג”ץ”. השבוע התקיים דיון בעתירה, בו עלתה אפשרות שנווה יגיש תצהיר בקשר להתנהלותו סביב אותם חיסולים וכן להתבטאות שלו ביחס לבג”ץ. האלוף נווה שלח מכתב לבית המשפט, שבו הבהיר: “הדברים שצוטטו מפי, לפיהם כביכול אני מזלזל בבית המשפט העליון ובפסיקותיו, רחוקים מהאמת ולמעשה הוצאו מהקשרם”.