restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ההנהגה הפלסטינית הסכימה למו”מ הישיר עם ישראל; ביקורת בשמאל

21 באוגוסט 2010

ההנהגה הפלסטינית הודיעה כי היא מקבלת את הזמנת ארה”ב להיכנס לשיחות ישירות עם ישראל, אך בכיריה התנו את ההתקדמות בשיחות בהמשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות – כך מסרה בשבת, ה-21 באוגוסט, סוכנות הידיעות הפלסטינית “מעאן”. ההחלטה התקבלה לאחר שעות רבות של דיונים בין חברי הנהגת הוועד הפועל של אש”ף.

בתום ישיבת הוועד הפועל של אש”ף ברמאללה אמר הממונה על המשא ומתן מטעם הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, כי כל בנייה ישראלית חדשה על האדמות שהפלסטינים מעוניינים להקים עליהן את מדינתם תגרום לפלסטינים לסגת מהשיחות. “אם ממשלת ישראל תחליט על מכרזים חדשים ב-26 בספטמבר, לא נוכל להמשיך בשיחות”, הבהיר בהתייחס למועד שבו אמורה להסתיים הקפאת הבנייה.

גם בכיר אש”ף יאסר עבד-רבו הבהיר כי אם ישראל לא תפסיק לחלוטין את הבנייה באדמות הכבושות שבהן הפלסטינים שואפים להקים את מדינתם – הדבר יסכן את השיחות. הפלסטינים הבהירו כי כניסתם למשא ומתן נעשית על בסיס הודעת הקוורטט מאמש, ולא על בסיס הכרזת ארה”ב – אף שהוועד אמר כי הוא מקבל את הזמנת וושינגטון. בהודעת הקוורטט אין אזכור לשיחות בלי תנאים מוקדמים. מהוועד הפועל נמסר עוד כי השיחות ייסובו סביב כל סוגיות הסדר הקבע ויושתתו בין השר על אי הכרת הרביעייה והקהילה הבינלאומית בסיפוח מזרח ירושלים.

ישיבת הוועד הפועל שהחלה אמש והסתיימה בשעות הלילה המאוחרות לא עברה ללא מחלוקות, ונשמעו בה גם קולות המתנגדים נחרצות לשיחות ישירות עם ישראל. מפלגת העם הפלסטיני (הקומוניסטית) פרסמה הודעה לפיה דרך המו”מ הישיר עם ישראל לא תוביל לכל תוצאה. לדברי המפלגה יש “להיאבק בלחצים המופעלים על ההנהגה הפלסטינית ולבסס את המו”מ על כל החלטות שקיבל האו”ם בשאלה הפלסטינית. התנאי של אי-בניית ההתנחלויות אינו מספיק כדי להוות בסיס למו”מ מוצלח ושבסופו תוקם מדינה פלסטינית עצמאית ובירתה ירושלים”. גם החזית העממית לשחרור פלסטין סבורה שאין להיענות להזמנת ארה”ב לשיחות ישירות.

חבר הפרלמנט הפלסטיני מוסטפא ברגותי, יו”ר תנועת “היוזמה הלאומית הפלסטינית”, אמר כי ה”מו”מ שאליו קראה קלינטון מסוכן יותר מזה שהתנהל בקמפ-דיוויד לפני כעשור, משום שהוא אינו מתבסס על הקפאת הבנייה בהתנחלויות ואין לו יסודות ברורים”. “משא ומתן ללא התנאים המקובלים על הקהילה הבינלאומית והחוק הבינלאומי, משמעותו כישלון וניסיון לקעקע את היסודות שעליהם הושתת המשא ומתן המדיני עד כה” הדגיש ברגותי.