restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ההסתדרות אישרה שורה ארוכה של סכסוכי עבודה; בגלל שיחות הוקפא הסכסוך בסלקום

15 ביוני 2022

הוועדה לתיאום ולביצוע של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אישרה אתמול (שלישי) סכסוך עבודה בחברת התקשורת סלקום – על פי בקשת ועד העובדים. עוד אישרה הוועדה עשרה סכסוכי עבודה נוספים.

בין העילות לסכסוך בסלקום: כוונת החברה למכור את אתרי התקשורת שבבעלותה לגורם שלישי, ללא ניהול מו”מ עם נציגות העובדים; פעולות חד צדדיות של ההנהלה המובילות להגדלת החוב של החברה באופן שעלול להביאה לחדלות פירעון וקריסה, ובתוך כך לסיכון ממשי לפיטורים ולאובדן הכנסה מיידי לאלפי משפחות; חשש מפני פירוקה של החברה והעברת פעילות הליבה לניהול צד שלישי, מהלך שעלולות להיות לו השלכות על תנאי ההעסקה, זכויותיהם, כוחם הארגוני וביטחונם התעסוקתי של העובדים. בנוסף אושר סכסוך במשרד התקשורת בגין התעלמות המעסיק מדרישת הוועד לנהל מו”מ על הסכם קיבוצי בעניין ההחלטה לבטל את מועצת הכבלים והלווין ולהקים גוף רגולטורי חדש, מהלך בעל השלכות על תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי של העובדים.

אמש שיגר ועד העובדים בסלקום מסר לעובדים עליו הוא חתום במשותף עם ההנהלה לפיו “סכסוך העבודה הוקפא”. זאת, בשל השיחות שנפתחו בין הצדדים בכל הסוגיות שבמחלקות.

סכסכוך נוסף אושר בכפרי הנוער הממשלתיים בשל “התעלמות המעסיק מדרישות נציגות העובדים להסדרת תנאי העבודה והשכר. הדרישה היא להשוות את תנאי עבודתם של עובדי כפרי הנוער שאינם ממשלתיים לאלה הממשלתיים. בנוסף, דורש ועד העובדים תשלום פיצוי כספי והשוואת מענקים שקיבלו בתקופת הקורונה עובדי כפרי הנוער שאינם ממשלתיים”. בכפרי הנוער מבואות ים וקציני ים בעכו דורשים ועדי העובדים לנהל מו”מ על השלכות העברת פעילות החברה לחינוך ימי, לידי המנהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך.  

ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הציגו העובדים שורה של עילות להכרזה על סכסכוך ובהן: התעלמות המעסיק מדרישת הוועד לנהל מו”מ על הסכם קיבוצי בעניין ההחלטה לבטל את מועצת הכבלים והלווין ולהקים גוף רגולטורי חדש, מהלך בעל השלכות על תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי של העובדים.

גם במכון מור הוכרז סכסוך בשל מבוי סתום במשא ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי לשיפור תנאי העבודה והשכר של העובדים.

בין העילות לסכסוך במרכז המועצות האזוריות של מרכז השלטון המקומי: “כוונת המעסיק להפעיל בשנת הלימודים הקרובה את פרויקט גפ”ן, ללא הדיברות ובאופן חד צדדי, דבר שישנה באופן מהותי את היקף תפקידן ותחום אחריותן של מזכירות ומנהלניות בתי הספר. סיבה נוספת היא החלטת המעסיק לשבץ בעת היעדרות גננת, עובדת שאינה עובדת הוראה מוסמכת ובתוך כך לפגוע בזכויות ובתנאי עבודתן של סייעות הגן. וכן, התעלמות מרכז השלטון המקומי מדרישת ההסתדרות להחיל על עובדי הרשויות המקומיות את הסדר תרומת ימי מחלה, לו זכאי כל עובד בשירות המדינה בהתאם לתקנון.”

בלשכת הבריאות המחוזית בבאר שבע הוכרז סכסוך בגלל התנכלות ההנהלה לעובדים תוך יצירת סידור עבודה שאינו מתחשב, דבר המביא ליצירת מתחים בין העובדים.

עוד בנושא