restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ההסתדרות הסכימה לפגיעה בשכרם של עובדי המגזר הציבורי בעת הקורונה

18 בספטמבר 2020

ההסתדרות הסכימה לפגיעה בשכרם של עובדי המגזר הציבורי בעת הקורונה. כך עולה מההסכם שנחתם אתמול (חמישי) על-ידי הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר-נתן, ויו”ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. זהו הסכם קיבוצי שמסדיר את אופן העסקתם של עובדי המגזר הציבורי בתקופת הסגר שהחל בשעות הצהריים.

על פי ההסכם, מחצית מהעובדים במשרדי ממשלה לרבות יחידות הסמך, רשויות מקומיות, מועצות דתיות, חלק מהחברות הממשלתיות, מוסדות ההשכלה הגבוהה ותאגידים סטטוטוריים – ימשיכו לעבוד כרגיל. כעת ההסכם קובע שיתר העובדים יועסקו מהבית או במתכונות אחרות, תוך שינוי סדרי העבודה. עובדים שלא ניתן יהיה להעסיקם יקבלו 70% משכרם בתקופת הסגר. ההסכם במגזר הציבורי בתוקף מה-17 בספטמבר ועד תום חופשת הסוכות, ה-11 באוקטובר, כאשר במהלך תקופה זו ישנם שבעה ימי עבודה בלבד.

במקביל, הממונה על השכר ויו”ר ההסתדרות הסדירו גם את מתכונת העסקתן של הסייעות בגני הילדים במהלך תקופת הסגר. הסייעות ימשיכו לעבוד באמצעות תוכנת הזום, בדומה לגננות וכחלק מהצוות החינוכי. זאת למרות הביקורת הרבה על כך שאין שום הגיון במהלך ואין שום תכלית לעבודה בזום של סייעות או גננות לאור העבודה שהדבר לא נותן מענה אמיתי לילדים הקטנים.

הממונה על השכר, מסר בלאחר חתימה על ההסכם: “כולי תקווה כי ניתן יהיה להטמיע כלי גמישות ניהולית לא רק בחירום אלא גם בשגרה”. ההסכם מאפשר למעסיק “שינוי סדרי העבודה, על מנת לשמור על היקף השירות שניתן לציבור ולהבטיח את העמידה בהנחיות משרד הבריאות. בין היתר, המעסיקים יוכלו להפריד בין קבוצות עובדים ולשנות את שעות העבודה הרגילות, באופן שמותאם להגבלות הפעילות ובהתאם לצרכים שקשורים להפעלת כל גוף בתקופת החירום.”