restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הוועדה לזכויות הילד: 17% מהילדים הערבים-הבדואים בגילאי 3 עד 5 בנגב ללא מסגרת חינוכית

21 ביולי 2020

משרד החינוך לא עמד ביעדי התוכנית לצמצום מספר הילדים הערבים-בדואים בנגב שאינם הולכים לגן, שהוצגה לפני שלוש שנים. הוועדה לזכויות הילד, בראשות ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת) קיימה אתמול (שני) דיון בנושא אלפי הילדים הערבים-הבדואים בנגב בגילאי 3 עד 5, אשר אין להם מסגרות חינוכיות, למרות היותם בגילאי חינוך חובה. יו”ר הוועדה פתח את הדיון ואמר: “זהו נושא כאוב ומקומם, אשר אני מלווה בשנים האחרונות, ואין בו שיפור ממשי. ב-2017 מנכ”ל משרד החינוך הציג תכנית חומש בנושא, אשר לפי המתוכנן בה, השנה היו אמורים להישאר 800 ילידם ללא מסגרת, ובשנת הלימודים הבאה, הבעיה הייתה אמורה להיפתר. ברור היה כי המציאות רחוקה מכך, ולקראת הדיון ביקשנו ממרכז המחקר המידע של הכנסת לבחון את המצב. המחקר מצא כי אם בעת הכרזת תכנית החומש היו כ-5,000 ילדים ללא מסגרת, ארבע שנים לאחר מכן, ישנם עדיין 4,469 ילדים ללא מסגרת. זהו שיפור שולי בלבד ומטרת הדיון היום היא פתרון לסוגיה המתמשכת”.

ראש המועצה האזורית אל-קסום, סלאמה אלאטרש, הוסיף: “משרד החינוך לא ממלא את המחויבות שלו לדאוג לחינוך של הילדים במועצה שלי. תקציב ההשתתפות שאני מקבל לכל יליד בנסיעה נמוך בחצי ממה שמקבל ילד במועצה אזורית תמר, למשל. בתקציב הבינוי דורשים ממני להביא מהמועצה 15% מהעלות, כמו שדורשים מת”א, אבל לי אין מאיפה להביא את זה”.

בדברי הסיכום אמר ח”כ ג’בארין: “אין ספק שהפתרון הכולל והמתבקש, אשר כולנו צריכים לשאוף לו, הוא ההכרה בכפרים, אשר תאפשר לעשות היישובים הללו להקים מוסדות ציבור וחינוך ראויים והתקיים בכבוד. עד למימוש פתרון זה, יש צורך בפתרון מיידי, בדמות עשרות מרכזי שירותים חיוניים בתוך כל יישוב, אשר תאפשר נגישות לחינוך, במקום מחסור במסגרות, ובמקום מסגרות הדורשות הסעות המסכנות את בטיחות הילדים”. עוד הדגיש “אנו רואים במשרד החינוך את האחראי הישיר והראשון להבטיח את קיומן של הכיתות החסרות, בשיתוף פעולה עם כלל משרדי הממשלה, ובהידברות עם תושבי הכפרים והרשויות המקומיות. זוהי אות קין ובושה שהעוול הזה מתרחש ומתמשך כבר שנים, ולא מתקבל על הדעת שעוד יום אחד אלפי ילדים בגילאי חינוך חובה יישארו מחוץ למערכת החינוך”.