restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הוועדה לקידום מעמד האישה אישרה פה אחד את הצעת החוק למניעת אלימות במשפחה

17 בנובמבר 2021

הוועדה לקידום מעמד האישה אישרה הבוקר (רביעי) פה אחד את הצעת החוק למניעת אלימות במשפחה שיזמה יו”ר הוועדה, ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת), לקריאה שניה ושלישית במליאה בכפוף לאישור וועדת שרים לענייני חקיקה. חוק למניעת אלימות במשפחה מעגן את חובת ההפניה לבדיקת ההתאמה לטיפול של אדם שמחויב בצו הגנה בגין אלימות במשפחה. בנוסח החוק הקיים כיום בית המשפט רשאי להפנות לטיפול, אך בפועל במקרים מעטים מורה בית המשפט על כך.

הצעת החוק הופכת את ההפניה לטיפול להוראה שגרתית שמצורפת לצו ההגנה. עם זאת, ההצעה לא פוגעת בסמכות בית המשפט לקבל החלטה קונקרטית במקרה שלפניו שלא לשלוח את האדם לטיפול מנימוקים מיוחדים שיירשמו. חשיבותה בכך שהיא מסמנת דפוס פעולה רצוי, שבו אופציית הטיפול מהווה ברירת מחדל. בדיון הוסבר כי לצורך יישום החוק יגויסו עשרות עובדים סוציאליים שיספקו בין היתר חוות דעת לקראת טיפול הגברים האלימים וכמו כן ימצאו להם את המסגרות המתאימות לקבלת הטיפול.

יו”ר הוועדה אמרה “צריך להקנות לבן זוג אלים כלים של התמודדות עם כעסים וקונפליקטים. צריך לפתח קשר בריא ולא קשר של שליטה. אם מישהי פונה לבית משפט ומבקשת צו הגנה השופטים יהיו מחוייבים לבקש חוות דעת הבודקת אפשרות האם האדם האלים בר טיפול ואז להפנותו לטיפול. אחת ממטרות החוק הוא לעשות את השינוי בדיסקט”.

מנהלת השירות לרווחת הפרט במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, איילת מאיר, אמרה כי לא ניתן יהיה להחיל את החוק באופן מיידי ויצטרכו 12 חודשים. “אנחנו צריכים לגבש את מודל הפעלת החוק, להחליט איפה העובדים הסוציאליים ישבו והאם יהיה מכרז הפעלה. הקמה של שירות כזה לוקח זמן, נעשה זאת הכי מהר, כיום לתקנים קיימים אנחנו לא מצליחים לגייס עובדים סוציאליים. לטובת החוק אנחנו נצטרך בין 20- ל-40 עובדים סוציאליים”.

היו”ר תומא-סלימאן השיבה: “לא מקובל עלי שייקח שנה. חצי שנה זה המקסימום ורק בגלל המודעות למחסור בעובדים סוציאליים. אני בטוחה שתצליחו להעמיד את המנגנון בתוך חצי שנה ובאישור שלנו נוכל לאשר הארכה נוספת של חודשיים”. יצוין שלאחר שהוועדה, גופי המגזר השלישי ומשרדי הממשלה הגיעו להסכמות בדבר הנוסח הסופי, הוועדה הצביעה עליו והוא אושר פה אחד לקריאה שנייה ושלישית במליאה.