restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הוועד נגד עינויים: עונשו של יונתן פולק – מחפיר

28 בדצמבר 2010

ית משפט השלום בתל אביב הרשיע ביום שני, ה-27 בדצמבר, את פעיל השלום יונתן פולק בעבירת השתתפות ב”פעילות אסורה” וגזר עליו שלושה חודשי מאסר בפועל. זאת לאחר שלקח חלק בהפגנה בינואר 2008 נגד הסגר על עזה. במהלך ההפגנה, פולק וקבוצת פעילים נוספים רכבו באיטיות על אופניים ברחוב בן גוריון בעיר תל אביב.

פרקליטתו של פולק, עורכת הדין, גבי לסקי, טענה כי מדובר באכיפה בררנית וכי פולק נעצר רק מכיוון שהשוטרים הכירו אותו מהפגנות קודמות. עוד אמרה כי מלבדו איש ממי שהוביל את ההפגנה לא נעצר וכי גם פעילי איכות הסביבה שמקיימים הפגנה דומה בכל סוף שבוע לא נעצרו מעולם. השופט יצחק יצחק דחה את הטענה וקבע כי לא מדובר באכיפה בררנית וכי פולק אכן היה ממובילי ההפגנה.

עם הרשעתו, אמר פולק לשופט במסגרת הטיעונים לעונש כי “אין ביכולתי להביע צער על מעשי. אם יפעיל כבודו את עונש המאסר המותנה, ויגזור את עונשי לכליאה, אלך לכלא בלב שלם ובראש מורם. תהיה זו מערכת המשפט שתצטרך, לדעתי, להשפיל את מבטה בפני סבלם של תושבי עזה, כשם שהיא משפילה את מבטה ועוצמת עיניה בפני הכיבוש עצמו מדי יום”.

ד”ר ישי מנוחין, מנכ”ל הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל, אמר בעקבות גזר הדין שניתן ליונתן פולק: “זו חרפה בחברה דמוקרטית ופגיעה קשה בחופש הביטוי של מר פולק ואנשים החלוקים על מדיניות הממשלה. עונשו מסמן הסלמה נוספת ברדיפה אחר פעילי זכויות אדם ושוחרי דמוקרטיה בחברה הישראלית. יונתן פולק בעבורנו הוא מגן זכויות אדם והיחס של בית המשפט כלפיו הינו מחפיר ובלתי מתקבל על הדעת”.

גם באגודה לזכויות האזרח הגיבו היום בחריפות לעונש המאסר שנגזר על פולק בשל השתתפותו בהפגנה נגד הסגר על עזה. מהאגודה נמסר כי “עונש של מאסר בפועל בשל הפגנה הוא עונש קיצוני ומופלג בחומרתו”. לדברי עו”ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה, מעצרו של פולק מעלה חשד לרדיפה אישית ופגיעה קשה בחופש הביטוי שלו, רק בשל דעותיו.