restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הח”כים של חד”ש־תע”ל נפגשו עם נתניהו ודרשו את פיטורי בן גביר; הציגו תכנית למיגור הפשע

6 ביוני 2023

חברי הכנסת מסיעת חד”ש־תע”ל נפגשו אמש (שני) בכנסת עם מראש הממשלה בנימין נתניהו, דרשו את פיטורי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומסרו תכנית בת 12 נקודות למיגור הפשע בחברה הערבית. בפגישה סוכם על הקמת ועדת היגוי למגזר הערבי בראשות ראש הממשלה שתפקידה לתכלל את כלל זרועות הממשלה המטפלות בחברה הערבית, לרבות הטיפול בפשיעה. “עכשיו נטל ההוכחה על הממשלה כולה, ועל העומד בראשה”, מסרו נציגי הסיעה בתום הפגישה. יצוין שגם חברי הכנסת של סיעת רע”מ הוזמנו לפגישה אך הם סירבו להשתתף בה.

יו”ר חד”ש-תע”ל, ח”כ איימן עודה, אמר בסיום הפגישה: “אנחנו לא תולים את תקוותינו בדיבורים באוויר, המבחן יהיה מבחן התוצאה. בימים בהם נרצחים 90 אזרחים ערבים בחצי שנה בלבד, אנחנו לא יכולים לפסול שום אפשרות, אפילו להיפגש עם נתניהו. חובתנו לעמוד בחזית מאוחדת למען הציבור שלנו”. לדבריו “אין לנו אמון בנתניהו ולא נתנו בו אמון אף פעם. אבל אחרי שהזמין אותנו לישיבה בנושא המלחמה בפשיעה בחברה הערבית, גם אם היתה אפשרות להתקדם אחוז אחד היינו עושים את הכל כדי לנצח את הפשיעה. נתניהו הכריז שיעמוד באופן אישי בראש וועדה למלחמה בפשיעה. זו היא דרישה שלנו. הוא התחייב ללמוד את שאר הדרישות שלנו בכובד ראש ולהחזיר לנו תשובה. הישיבה ארכה שעתיים של דיון ונמשיך ללחוץ ולפקח בעקביות, בשיטתיות ובשקיפות”.

ח”כ עאידה תומא-סלימאן אמרה לעיתונאים “זה עוד צעד שגרמנו לו לקרות בגלל המאבק העיקש של האוכלוסייה הערבית למגר את הפשיעה, זה צעד ראשון, נדרוש הוכחות שהכיוון הוא של רצון פוליטי כן להיעתר לדרישה של האוכלוסייה הערבית למגר את הפשיעה”. ח”כ עופר כסיף הוסיף “לא באנו אופטימיים ולא יצאנו אופטימיים, אבל חשוב לנו להזיז כל אבן כדי שמגיפת הפשיעה תחוסל. נטל האחריות על הממשלה ובעיקר על ראש הממשלה – עוד חזון למועד ואני מקווה שלא לנופל”.

לפי המסמך שהציגו הסיעות, 90 אזרים ערבים נרצחו בשנת 2023, מתוכם 83 אזרחים, ביניהם שש נשים ושבעה תושבים מירושלים המזרחית שתחת כיבוש. עוד נכתב: “לצד האובדן הכבד בחיי אדם, הכרחי להזכיר גם את אלפי הפצועים שחרב עליהם עולמם ונידונו ביחד עם משפחותיהם לשנים ארוכות של התמודדות וניסיונות שיקום, את הירי היום-יומי בערים ובכפרים שמדיר שינה מעיני רבים ובראשם ילדים ותינוקות שיגדלו לחשוב שאין מציאות אחרת, את תופעת דמי החסות שתפחה לממדים של מכת מדינה ומחרבת את עולמן של משפחות רבות וגוררת אותן בעל כורחן לבחירה בלתי אפשרית בין חיים לבין התקיימות בכבוד”.

“זה גם המקום והעיתוי הנכונים להזהיר מעלייה באלימות נגד נשים, ומהעלייה הצפויה במעורבות ארגוני הפשיעה בפוליטיקה המקומית לקראת בחירות מוניציפליות קרבות ובאות, ולדרוש לתת את הדעת גם בעניין זה”, נכתב עוד.

“כהקדמה לדרישות הקונקרטיות נציין כי אנו סבורים שחובה להתגבר תחילה על המשוכה הקשה מכל; שנושא כה חשוב זה מופקד בידי שר שהציבור משוכנע ובצדק שאין בו את הרצון או היכולת לטפל בנושא הזה בלב שלם ונפש חפצה ואינו רואה בו כתובת כלל. נהפוך הוא, עצם הפקדת חיינו בידיים של אותו שר מעיד בעיני רבים ובצדק שהנושא נשמט מסולם העדיפויות של הממשלה ואת זה חובה לשנות”.

במסמך 12 הנקודות, חד”ש-תע”ל דרשה החלטת ממשלה בעניין האלימות והפשיעה בחברה הערבית לרבות הצהרת כוונות והקמת ועדת שרים לטיפול בפשיעה בראשות ראש הממשלה – ועדת השרים תהווה כתובת מקצועית וברורה לחברה הערבית ונציגיה בכנסת. “ראש הממשלה יעמוד בראש הוועדה, יציג תוכנית מפורטת וסדורה, יקבע את הנושאים שעל סדר יום הוועדה, יקבע את סדר הפעולות, יקבע יעדים מדידים ואת הזמן המוקצב להשגת כל יעד ויחלק תפקידים ואחריות”.

דרישה נוספת “מינוי אחראי פרויקטור וקביעת מערך בקרה, מעקב ופיקוח בראשות גורם מטעם ראש הממשלה. אנו דורשים לקבוע מערך בקרה ומעקב באמצעותו תבוצע סקירה והסדרה של התקדמות התוכניות שיוחלט עליהן, אופן ביצוען, זיהוי התחומים שבהם יש לערוך ולהתניע שינויים מתבקשים. בראש מערך הבקרה והפיקוח יעמוד אדם מטעם ראש הממשלה שבין תפקידיו יהא לעמוד בקשר שוטף ורציף עם מנהיגות האוכלוסייה הערבית. מבוקש שראשי רשויות, נציגי ציבור ומומחים מהחברה הערבית יהיו חלק ממערך הבקרה והמעקב.
כחלק מתהליך הפקת לקחים, מבוקש לטפל בגורמי העומק של ליבוי הפשיעה ולבצע ניתוח עומק של התוכניות הקיימות לטיפול בפשיעה תוך התייחסות לנקודות חוזק שיש לשמר ונקודות חולשה שיש לשנות. עוד מבוקש להכריז על המשך הפעלת תוכניות שהוקפאו תחת הממשלה הנוכחית לרבות תוכנית ‘עוצרים את הדימום'”.

במסמך נכללו גם סוגיות חברתיות ובהן מצוקת הדיור והקרקע – “במסגרת טיפול בגורמי העומק ומחוללי הפשיעה נדרש פתרון רוחב בתחום התכנון והבנייה, ביטול חוק קמיניץ והכרה בכפרים בלתי מוכרים בנגב”. ועוד “הקמת רשות סטטוטורית מתוקצבת במשרד ראש הממשלה לטיפול בפשיעה מאורגנת ועבריינות חמורה – יש להקים רשות לטיפול בפשיעה מאורגנת במטרה להבטיח עקביות, המשכיות, מעקב וסנכרון לאורך השנים ללא תלות בממשלות המתחלפות”.

על פי המסמך, יש לבטל את המשמר הלאומי שמקדם השר בן גביר “היות ולמשטרה תפקיד בלעדי באכיפת החוק, כל גוף אחר שיואצלו לו סמכויות שיטור ואכיפה לא ישרת את האינטרסים שלנו כחברה ואף ישיג מטרות הפוכות. על כן דורשים לבטל את מערך המיליציות המתוכנן, ולחילופין, ככל ויוקם להוציא ממטריית סמכויותיו כל נושא הקשור לחברה הערבית”.

“על המשטרה לפעול לאיסוף הנשק ומניעת זליגתו והברחתו מבסיסי הצבא. לטווח הארוך, אנו דורשים תוכנית סדורה לשינוי התפיסה שבלב פעילות המשטרה והיחס שלה כלפי האוכלוסייה הערבית מתפיסה ביטחוניסטית לתפיסה אזרחית משרתת. זאת ועוד, אנו דורשים לבדוק האם יושמו המלצות מבקר המדינה בעניין כפי שהן הובאו בדו”ח המבקר ‘התמודדות משטרת ישראל עם החזקת אמצעי לחימה לא חוקיים ואירועי ירי ביישובי החברה הערבית וביישובים המעורבים – ביקורת מעקב 2021′”.

עוד נקודות שדרשו אנשי חד”ש-תע”ל: תוכנית סדורה להגנה על ראשי רשויות ומניעת השתלטות ארגוני הפשיעה על מכרזים ברשויות המקומיות – לקראת הבחירות המוניציפליות הקרבות ובאות דרושה תוכנית שתספק הגנה לראשי רשויות מאוימים ותבלום השתלטות ארגוני הפשיעה על מכרזים ברשויות המקומיות; טיפול בתופעת השוק האפור והשלכותיה על-ידי הנגשת שירותי הבנקאות ביישובים הערביים והקלות בעניין אישור משכנתאות
לאוכלוסייה הערבית; הקמת קרן ייעודית בעלות של 3 מיליארד שקל לטיפול בחובות השוק השחור.

בתוך כך, ועדת המעקב של הציבור הערבי הודיעה שב-24 לחודש תתקיים בחיפה הפגנה ארצית במחאה על אוזלת היד של הממשלה והמשטרה בטיפול בפשיעה. ההפגנה היא חלק משורת צעדי המחאה שנקבעו בחודש שעבר. בסוף השבוע האחרון החל גם קמפיין שלטי חוצות תחת הכותרת “רוצים לחיות”, בקריאה לממשלה לפעול למיגור האלימות.

 

עוד בנושא:

הח”כים של חד”ש־תע”ל נפגשים עם נתניהו כדי לדון על מיגור הפשע בחברה הערבית; הפגנה בחיפה ב-24 ביוני