restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

החלטת הממשלה להרחיב את ההתנחלויות בגולן היא הפרה של המשפט הבינלאומי

26 בינואר 2022

התכנית שהציג נפתלי בנט בישיבה מיוחדת של ממשלתו הימנית ברמת הגולן צפויה להעמיק את גזל הקרקעות הפרטיות של הפליטים שגורשו ב-1967 ולהחריף את מצוקת הקיום של התושבים הסורים במקום. יצוין שכיום שטחי השיפוט של ההתנחלויות חולשות על 95% משטחו של הגולן, בעוד תושביהן מהווים מחצית מאוכלוסייתו.

לאחרונה פנו עדאלה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל ומרכז אלמרסד לזכויות אדם בגולן אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואל ראש הממשלה בנט, בדרישה לבטל את החלטת הממשלה 864 – “תכנית לעידוד צמיחה דמוגרפית בת קיימא ביישובי מ.א. גולן וקצרין לשנים 2022-2025”, שהתקבלה בסוף דצמבר. במכתב, שהועבר באמצעות עו”ד סוהאד בשארה ממרכז עדאלה ועו”ד כראמא אבו סאלח ממרכז אלמרסד, מצביעים הארגונים כי החלטת הממשלה האמורה מנוגדת להוראות המשפט הבינלאומי החל על רמת הגולן בהיותה שטח כבוש.

החלטת הממשלה שואפת להביא בתוך חמש שנים להכפלת אוכלוסיית קצרין ויישובי מועצה אזורית גולן, על ידי הוספה של 23 אלף מתנחלים, ותוספת של כ-7,3 אלף יחידות דיור. לשם כך ההחלטה מבקשת לקדם בחינת הקמתן של שתי התנחלויות חדשות וכן הקמת או העתקת מפעלים ליצירת מקומות תעסוקה קולטת לאוכלוסייה החדשה. עוד כוללת התכנית צעדים לפיתוח וחיזוק החקלאות במועצה אזורית גולן, וקידום תכנית מתאר כוללנית מעודכנת לקצרין, כך שיעד האוכלוסייה שלה יעמוד על 50 אלף תושבים עד לשנת 2040. היקף התקציב לביצוע התכנית נאמד בכמיליארד שקל.

תכנית זו, כפי שמצביעים מרכז עדאלה ומרכז אלמרסד, תעמיק את מעשה הגזל של קרקעות של תושביה הסורים של הגולן ושל הפליטים אשר גורשו ממנה, הנאמדים כיום בכחצי מיליון איש. התושבים שנותרו בגולן הוגבלו לאך ורק כ- 5% מהשטח. נוסף על כך, בשטחים מצומצמים אלה הוטלו מגבלות רבות, ובהם אלו שכתוצאה מהכרזה על כ-11 קמ”ר כשמורות טבע וכן כתוצאה מתכנית לטורבינות רוח בצפון רמת הגולן. שטחי הרשויות המקומיות של ההתנחלויות חולשות על קרקעות של 341 כפרים סוריים שתושביהם גורשו ב-1967. יישום התכנית הממשלתית תביא לשימוש של מתנחלים בקרקעות פרטיות אלה ובכך להפרה בוטה של המשפט הבינלאומי.

במכתבם, הבהירו הארגונים כי הסיפוח החד-צדדי של רמת הגולן בידי ישראל והחלת החוק הישראלי על שטחיו, כמו גם ההכרה האמריקאית ב”ריבונות” הישראלית עליו, אינם משנים את מעמדו של השטח ככבוש, וכי מועצת הביטחון דחתה את החלטות ישראל וקבעה כי הן חסרות תוחלת ואינן משנות את מעמדו של השטח ככבוש. לפיכך, על שטחי הגולן חלים הוראות המשפט הבינלאומי ההומניטרי המעוגנים באמנת האג, ובאמנת ג’נבה הרביעית וכן חלות ההוראות המנהגיות והעקרונות הכלליים של המשפט הבינלאומי. לא זו בלבד שההחלטה הממשלתית מנוגדת לדין הבינלאומי בהיותה מקיימת הפקעה נרחבת של קניין שאינה מתבקשת לצרכים צבאיים, ומעבירה אוכלוסייה כובשת אליה, יישומה יביא ליצירת עובדות חדשות בשטח שימנעו מהתושבים הסורים בגולן ליהנות באופן חופשי ממשאביהם הטבעיים. הללו, לדעת עדאלה ואלמרסד עולים גם כדי פשעי מלחמה על פי חוקת רומא המקימה את בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. על כן דרשו הארגונים מראש הממשלה ומן היועץ המשפטי לממשלה לפעול לביטול התכנית