restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הכנסת החליטה לספח לישראל מוסדות אקדמיים בהתנחלויות שבשטחים הכבושים

14 בפברואר 2018

הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית את החלת החוק הישראלי על המוסדות האקדמיים בהתנחלויות. החוק מבטל את המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון (מל”ג יו”ש) שהוקמה בכוח החוק הצבאי, ומכפיף את המוסדות האקדמיים בהתנחלויות בשטחים הכבושים למועצה להשכלה גבוהה הישראלית. החוק אושר ברוב של 56 תומכים, ובהם חברי סיעת יש עתיד, מול 35 מתנגדים.

החוק, שהליך חקיקתו קודם במהירות בתמיכת שר החינוך ויו”ר הבית היהודי נפתלי בנט, הוא חלק מסדרת חוקים שנועדו לבצע סיפוח זוחל של השטחים ולהחיל את החוק הישראלי על ההתנחלויות. בנוסף לסיעות הקואליציה, גם חברי סיעת יש עתיד תמכו בהצעה. יוזמת ההצעה, ח”כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי), אמרה בחודש שעבר כי “לצד חשיבותו האקדמית של החוק, יש פה אלמנט ברור של החלת ריבונות ואני גאה בשני הדברים גם יחד”.

ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) תקף את המהלך במליאה ואמר “החוק הוא חלק ממהלך גדול וכולל של סיפוח השטחים הכבושים. אסור להוביל את המהלך הזה בלי להגיד לציבור הישראלי את האמת”. לדברי חנין, המהלך ילבה את החרמות האקדמיים נגד ישראל מצד ארגוני החרם השונים. גם ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת) גינה את אישור החוק והדגיש: “מדיניות הסיפוח עוברת היום מזחילה לריצה, ובדרך היא מכרסמת בכל סיכוי להסדר מדיני באזור”. לדברי חבר הכנסת “פגיעתו של החוק משולשת: הוא פוגע במעמד באקדמיה בישראל על-ידי חיבורה לכיבוש צבאי, עושה פוליטיזציה פסולה של מוסדות ההשכלה הגבוהה, ופוגע בפתרון השלום בין שני העמים המבוסס על גבולות 1967”. גבארין הוסיף: “אקדמיה מטבעה מקדמת ערכים של שלום, דמוקרטיה וסובלנות. ערכים אלה לא יכולים להתקיים בצל מציאות של כיבוש צבאי השולל חירויות בסיסיות ממיליוני אנשים”.

מל”ג עצמה הצהירה כי היא תומכת בהצעת החוק, זאת למרות שהנושא לא נידון בקרב חבריה. נציג המועצה, עו”ד נדב שמיר, אמר בדיון בוועדת החינוך שנערך בחודש שעבר כי מל”ג תומכת בהצעה בשל היתרונות הרגולטוריים שבה: “המצב היום שבו יש מל”ג ישראל ומל”ג יו”ש פוגע בתכנון הארצי שלנו. מה שמעניין את המל”ג זו הרמה האקדמית, ומבחינה מקצועית רגולטורית אנחנו בעד החוק”. לפי מקורות במועצה, העמדה הוצגה לחבריה כתכתיב חקיקתי והם לא אישרו אותה או דנו בה. אותם מקורות הוסיפו כי לחברי מל”ג נאמר במפורש שהם אינם יכולים לדון בנושא. ועד ראשי האוניברסיטאות טרם הביע את עמדתו בנוגע להצעת החוק ובחר שלא להגיע לדיונים בכנסת בטענה שהוא “אינו צד לנושא”.