restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: שיעור האבטלה זינק לכמעט 23%

2 בנובמבר 2020

לפי סקר כוח האדם של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס) למחצית הראשונה של אוקטובר שפורסם היום (שני), בה חל סגר משמעותי על המשק, כמעט 23% מכוח העבודה, כ-938 אלף עובדות ועובדים בישראל מחוסרי עבודה – 170 אלף יותר מאשר במחצית השנייה של ספטמבר. יצוין שבנק ישראל העריך לאחרונה כי עד לסוף השנה שיעור האבטלה בהגדרה הרחבה שלו יגיע ל-17% ועד 20%, אך כעת, חודשיים לפני מועד זה, מתברר שהמצב חמור אף יותר. על פי סקר כוח האדם של הלמ”ס למחצית הראשונה של אוקטובר 2020, שיעור האבטלה “הרחב” בישראל עומד על 22.7%. מהו “שיעור האבטלה הרחב”? נתון זה מאגד שלוש קבוצות של מחוסרי עבודה.

הראשונה היא הבלתי מועסקים בהגדרה הקלאסית, זו ששיקפה את שיעור האבטלה במשק ערב המשבר. על פי הגדרות הלמ”ס, קבוצה זו כוללת עובדים בני 15 ומעלה שלא עבדו כלל בשבוע שקדם לסקר והם מחפשים עבודה. בקבוצה זו חלה הרעה משמעותית, ומספר הבלתי מועסקים עלה מ-165 אלף איש (4.2%) במחצית השנייה של ספטמבר ל-205 אלף איש (5.1%) בשבועיים הראשונים של אוקטובר. השכבה השנייה כוללת את העובדים בני ה-15 ומעלה שמצויים בחל”ת. על פי הגדרות הלמ”ס, מדובר ב”מועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות בנגיף קורונה”. גם בקבוצה זו חלה הרעה משמעותית, והיא מונה כיום כ-627 אלף מחוסרי עבודה, כ-120 אלף יותר בהשוואה למחצית השנייה של ספטמבר.

לבסוף, בקבוצה השלישית והאחרונה נמנים האנשים שאיבדו את עבודתם מאז חודש מארס אך לא חיפשו עבודה בארבעת השבועות שקדמו לסקר. גם בקטגוריה זו חל גידול לרעה. במחצית השנייה של ספטמבר מספר האנשים שנמנים עם קבוצה זו עמד על כ-95 אלף איש, וכעת הוא עומד על כמעט 105 אלף עובדות ועובדים.