restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

המפגש הראשון של בנט עם ראש מדינה מחו”ל: נשיא הונדורס המואשם בשחיתות ובסחר בסמים

25 ביוני 2021

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (חמישי) עם נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדס בלשכתו בירושלים. השניים נשאו הצהרות משותפות וחתימה על הסכמים התקיימו בסיום הפגישה לאחריה נערך טקס חנוכת שגרירות הונדורס בישראל, בגן הטכנולוגי בירושלים.

הממשלה החדש אמר בין היתר בפגישתו עם נשיא הונדורס ולפני חנוכת השגרירות בירושלים: “אתם תומכים באופן עקבי בישראל, גם במקרים שזה לא פופולרי וכולל תשלום מחיר”.  פגישתו של בנט עם נשיא הונדורס היתה לפגישה המדינית הראשונה שהוא מקיים עם ראש מדינה מחו”ל – ושאיתו יחתום על שני הסכמים, אחד מהם בתחום סיוע החוץ. הרננדס מצדו נפגש בביקורו בין היתר גם עם הנשיא ראובן (רובי) ריבלין ויו”ר האופוזיציה וידידו הוותיק, ח”כ בנימין נתניהו.  אמו של נשיא הונדורס, אחותו של הנשיא, סגן הנשיא, שר הפנים, שר המשפטים ובכירים נוספים בממשלת הונדורס הגיעו לישראל במטוסה הפרטי של ד”ר מרים אדלסון, האישה העשירה בישראל.

ב־2018 יזמו במשרד החוץ את הזמנתו של הרננדס לטקס הדלקת המשואות כבוגר מש”ב ועל רקע בתמיכתו בעמדות ממשלת ישראל. כאן התעוררה התנגדות בטענה שהרננדס פועל בארצו כרודן, מעורב במעשי שחיתות ובעת הפגנות המוניות נערכות בהונדורס כדי לדרוש את התפטרותו. בשל הסערה הוא החליט לבטל את בואו. יצוין שעל פי פרסום ב”ניו יורק טיימס” (20.3) הרננדס, הבטיח להגן על מבריחי סמים באמצעות כוחות הביטחון וסוכנויות אכיפת החוק במדינה ולעזור להם להציף את ארה”ב בקוקאין – כך טען תובע פדרלי בארה”ב.

“הרננדס אמר שהוא רוצה לדחוף את הסמים לתוך הנחיריים של הגרינגוס (כינוי גנאי באמריקה הלטינית לאמריקאים)”, אמר עוזר התובע בניו יורק ג’ייסון האריס גטוויליג. ההאשמה נגד נשיא הונדורס עלתה בבית המשפט המחוזי במנהטן במהלך פתיחת שלב הטיעונים במשפטו של אזרח הונדורס, ג’ובאני פואנטס. פואנטס נאשם בקשירת קשר להבריח קוקאין מהונדורס לארה”ב ובעבירות נשק. אחד מעדי התביעה הוא רואה חשבון שטוען שהיה נוכח במפגש בין פואנטס לבין הרננדס.

הרננדס נחשב לבעל ברית חשוב של ארה”ב באמריקה הלטינית. חקירתו עלולה לסכן את היחסים הבילטרליים בין שתי המדינות ולהקשות על מאמצי ממשלו של ג’ו ביידן להשקיע ארבעה מיליארד דולר במלחמה באלימות ובשחיתות, בצמצום העוני ובחיזוק שלטון החוק באמריקה הלטינית – כל זאת כדי לבלום את ההגירה לארה”ב.

שמו של הרננדס נקשר בעבר לתיקים פליליים אחרים. בית המשפט המחוזי במנהטן הרשיע ב-2019 את אחיו, חואן אנטוניו (טוני) הרננדס, בהברחת קוקאין לארה”ב. התביעה ועדי ראייה במשפטו של חואן טענו שנשיא הונדורס קיבל מיליוני דולרים לכיסו האישי ולמפלגתו בתמורה להגנה על סוחרי סמים. הרננדס הכחיש את ההאשמות נגדו וטען שהן מגיעות מעדי ראייה לא אמינים – סוחרי סמים שרוצים לנקום בו משום שנלחם לדבריו בארגוני פשיעה ופעל להסגיר לארה”ב חשודים בהברחת סמים.

במסמכי בית המשפט נטען גם שנשיא הונדורס סיפר שהוא מועל בכספי סיוע אמריקאים באמצעות ארגונים כוזבים ומפקיע כסף ממערכת הביטוח הלאומי. לפי התביעה, הרננדס הציע שכוחות הצבא ומשרד התובע הכללי בהונדורס יקלו על העברת קוקאין לארה”ב ואף הביע עניין בביקור במעבדת קוקאין של פואנטס ליד עיר הנמל פוארטו קורטס. בנוסף, הוא גם נתן לפואנטס את מספר הטלפון של אחיו טוני. לאחר המפגשים בין השניים, פואנטס קיבל ציוד צבאי, כולל מדי צבא, אפודי מגן חסיני כדורים ותגי שוטרים. עורכי דינו של פואנטס לא מכחישים שהוא הכיר את נשיא הונדורס.

סנאטורים דמוקרטים בארה”ב הגישו בחודש שעבר הצעת חוק שקוראת לנשיא ביידן להטיל סנקציות על הרננדס ולהשהות את הסיוע הביטחוני לכוחות המשטרה והצבא בהונדורס. “ארה”ב לא יכולה להמשיך לשתוק לנוכח השחיתות העמוקה ומדאיגה והפרות זכויות האדם שמתבצעות ברמות הגבוהות ביותר בממשלת הונדורס”, אמר הסנאטור ג’ף מרקלי מאורגון.