restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

המצור על עזה גורם לנזקים בריאותיים ארוכי טווח; פרטים על השינוי במדיניות הסגר

2 ביולי 2010

מחקר שערכו מומחי רפואה פלסטינים בעזה ושהתפרסם ב-1 ביולי בכתב העת הרפואי היוקרתי “לנצט”, מזהיר כי המצור הישראלי על עזה גורם לנזק ארוך טווח לבריאותם של תושבי הרצועה. כך מוסר הבוקר העיתון הצרפתי “הומניטה”.

על פי המחקר, הנפגעים העיקריים מהמצור הם ילדים הסובלים מבעיות התפתחות ותת-תזונה. בנוסף, טוענים מחברי המחקר כי ההשלכות הרפואיות בעקבות מבצע “עופרת יצוקה” הרצחני היו חמורות: המבצע גרם לפציעות חמורות רבות, וללחץ נפשי גבוה בעיקר בקרב ילדים ונשים. עוד קיים מחסור ברצועה של תרופות ושל רופאים מומחים.

בתוך כך, במאמר שפורסם השבוע ב”הארץ” דווח כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, תא”ל איתן דנגוט, מסר לרשות הפלסטינית שישראל תאפשר את הגדלת מספר המשאיות הנכנסות לרצועת עזה ב-50%. דנגוט טוען כי ישראל תאפשר בעתיד הקרוב מעבר 150 משאיות ביום דרך מעבר כרם שלום וכן מטען מקביל ל-120 משאיות ביום של תבואה, מזון לבעלי חיים וחצץ דרך המסוע במעבר קרני, ובסך הכול 270 משאיות ביום.

מעמותת גישה נמסר בתגובה כי “מספר זה אכן מהווה שיפור” לעומת הממוצע הנוכחי של 138.5 משאיות ביום (מבוסס על 21 ימי פעילות בחודש וכולל משאיות סולר וגז דרך כרם שלום), אך הוא עדיין רחוק מלענות על צרכיהם של תושבי עזה. אפילו אם תכניתו של דנגוט תתממש, התוספת תגדיל את סך הסחורות הנכנסות ל-51% בלבד ממה שתושבי עזה זקוקים לו לצורך פעילות וסחר תקינים, לא כולל הדרישה הנוספת והמיידית לעשרות אלפי משאיות של חומרי בניין הדרושים לשיקום נזקי המלחמה.

גם אם הייבוא יגדל, לא ברור אם הגידול בסחורות המותרות יכלול חומרי גלם לתעשייה וייצור, או אם יותר לייצא. במילים אחרות – ההגבלות ימשיכו לחול על סחורות שאין להם שום הקשר בטחוני נראה לעין, בהתאם למדיניות של פגיעה בכלכלת עזה והותרת תושביה תלויים בכספי צדקה. ובל נשכח שאנשים, 1.5 מיליון מהם, עדיין מנועים מלהיכנס לעזה או לצאת ממנה על מנת להגיע למקומות עבודה, השתלמויות, מוסדות חינוך, טיפול רפואי וביקור קרובי משפחה. דובר גישה הדגיש: “אולי כדאי שמישהו ישאל את תושבי הרצועה אם הם מרגישים שיש הקלה בסגר”.