restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

המתמחים לרפואה יעתרו לבית הדין בעקבות הוראת האוצר לפגוע בשכרם

18 במרץ 2022

ארגון המתמחים מרשם מסר אמש (חמישי) כי יעתור לבית הדין אם הממונה על השכר באוצר לא יחזור בו מההוראה לפגוע בשכר המתמחים. “נדרוש צווי מניעה להוראה הבלתי חוקית הזו – באופן מידי”, נמסר. יצוין שהמשנה לממונה על השכר שלח מכתב למעסיקים ובו הוראה להפחתת שכר למתמחים שיקוצרו התורנויות שלהם – בהתאם להיתר של שרת הכלכלה אורנה ברביבאי.

“לא נעמוד מנגד שעה שיש מי שמבקשים לפגוע כך במתמחים”, נמסר. “לא נסכים לעונש שיוטל על המתמחים בגלל קיצור התורנויות. לא נסכים להקריב אף מתמחה! במשחקי הכוחות שכולם מנהלים על הגב שלנו”, הדגישו. לדברי מרשם, “אין זכות קיום לארגון עובדים שלא מכריז סכסוך עבודה מידי בסיטואציה הזו. אין זכות קיום לארגון עובדים שלא מכריז על שביתה כללית, ללא הגבלת זמן, בכל ביה”ח אחרי הוראה כזו”.

ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) הביעה תמיכה במתמחים ואמרה “כאשר דיברו על רפורמה אף אחד לא אמר שהמתמחים יצטרכו לבחור בין קיצור התורנויות לבין שכר הוגן. המטרה הייתה לשפר את תנאי ההעסקה של המתמחים ולא לגזור קופונים לקופת האוצר דרך קיצוצים. הממשלה הזו לא מפספסת הזדמנות לפגוע בציבור העובדים ובשירותים הציבוריים”.

לדברי יו”ר מרשם, ד”ר ריי ביטון “כאשר מדינת ישראל קיצרה תורנויות מ-32 שעות ל-26 שעות  בעת משבר הקורונה – פחתו שעות העבודה ולא הייתה פגיעה בשכר. בגל הראשון של הקורונה, עברו המתמחים לעבודה בתורנויות של 12/12- פחתו שעות העבודה וגובש הסכם צד שבזכותו השכר לא נפגע. כעת, עם כניסת ההיתר של שרת הכלכלה לתוקף ב-1 באפריל יופחתו שעות העבודה אבל בניגוד להסדרים קודמים, האוצר פרסם הוראה לפגוע בשכר המתמחים”.

ד”ר ביטון הדגישה ש”מכתבו של הממונה על השכר באוצר מקומם במיוחד והוא מטיל, באופן חד צדדי ובלתי מידתי, פגיעה בשכר המתמחים באלפי שקלים בחודש. אנחנו גם תוהים איפה ההסתדרות הרפואית, ואיפה סכסוך העבודה המיוחל כאשר ניתנת הוראה לפגוע, באופן בלתי מידתי ובלתי חוקי, בשכר המתמחים. אם הוראה כזו היתה ניתנת ביחס לשכר הבכירים לא היינו מספיקים לספור עד שלוש וכבר היו מכריזים סכסוך עבודה”.

עוד בנושא: