restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

העובדים משלמים את הוצאות המלחמה: ממשלת הימין מקצצת בתוספות השכר של המורים והמרצים

7 ביולי 2024

הממשלה צפויה להאריך היום (ראשון) את הסיוע לתושבי הדרום והצפון שפונו בעקבות המלחמה על חשבון העובדים. לשם מימון ההארכה, האוצר מבקש להעביר קיצוץ רוחבי של כ-520 מיליון שקל מכלל משרדי הממשלה ותוכניות הפיתוח – כ 1% מסך התקציבים של המשרדים. 500 מיליון שקל נוספים ייגרעו מהכספים העתידיים של המורים בתיכוניים והמרצים במכללות הציבוריות. מורים ומרצים מנהלים כעת מו”מ על חידוש ההסכם הקיבוצי.

על פי הצעת הממשלה, הפינוי של כ-90 אלף תושבים, שאמור היה להסתיים היום, יוארך עד ה-31 לאוגוסט. בראש תכנית הקיצוצים, 70 מיליון שקלים שייגרעו מתקציבי הפיתוח של משרד התחבורה. מעל 40 מיליון שקלים צפויים להתקזז גם מהמשרד לביטחון לאומי. התקציבים של משרדי הרווחה והחינוך צפויים להיות מקוצצים ביותר מ-100 מיליון שקלים. הכנסת, שירות התעסוקה והמוסד לביטוח לאומי צפויים לספוג חלק מהקיצוץ בתקציבים המנהליים שלהם.

יו”ר איגוד העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני הגיבה לקיצוץ ואמרה כי הוא יביא “לפיצוץ בשירותים החברתיים שמטפלים בנזקי המלחמה”. עוד אמרה: “מערכות הרווחה והבריאות בישראל מוכות, חבולות ומיובשות. וגם את המעט שנותר בהן, בכדי להישאר עם הראש מעל המים ולהעניק שירות לכל מי שזקוקים לכך, רוצים כעת לקצץ. האבסורד הוא שהקיצוץ נועד כדי לתת סיוע לנפגעי המלחמה. ביד אחת לכאורה נותנים וביד השנייה מקצצים. מה עשינו בזה? יש משרדי ממשלה שאינם מטפלים בנזקי המלחמה ומהם דווקא לא מקצצים. זה לא מקובל”.

יצוין שעל פי בקשת הממשלה ועדת הכספים של הכנסת אישרה ביום שלישי את כל העברות העודפים בהיקף מצטבר של כ-5 מיליארד שקל. לדברי הממשלה “העודפים שהועברו הם תקציבים שכבר הוקצו למשרדי הממשלה ב-2023 וכבר היו התחייבויות של המשרד לגביהם — אך לא יצאו באותה שנה”.

חלק מהעודפים שהועברו נועדו לצרכים חיזוק הכיבוש, ההתנחלויות והדתה ויעברו ליעדים כמו מורשת וזהות יהודית. במהלך הדיון אמרו נציגי האוצר כי ניתן היה לבצע קיצוץ גם בתקציבי העודפים ולממן את הפעילות המחויבת באמצעות התקציב השוטף של המשרד. למרות זאת, בקואליציה העדיפו לשמור את כל התקציבים ולא לבצע קיצוץ משמעותי.

הסכום שעורר את הביקורת הציבורית הרחבה ביותר הוא של כ-1.2 מיליארד שקל העברת עודפים למשרד ראש הממשלה, שתחת חסותו פועלים משרדי ממשלה. בהעברה זו הסכום הגבוה ביותר הוא 302 מיליון שקל למשרד ההתיישבות של השרה אורית סטרוק (הציונות הדתית). הסכום הזה מיועד לגרעינים משימתיים וגרעינים תורניים ופרויקטים של החטיבה להתיישבות. העברות קואליציוניות נוספות היו למשרד המורשת (21 מיליון), משרד התפוצות (26 מיליון), משרד ירושלים ומסורת ישראל (23 מיליון), פיתוח הנגב והגליל (24 מיליון) והמשרד לשוויון חברתי 94 מיליון.

ח”כ אחמד טיבי (חד”ש-תע”ל) התנגד להעברת התקציבים בוועדה והדגיש כי ארבעה משרדי ממשלה מתקצבים זהות יהודית. בדיון התברר כי משרד המורשת מקדיש תקציבים למבני מורשת שנפגעו ב-7 באוקטובר, אך נציגי המשרד לא ידעו לומר אילו מבני מורשת נפגעו במתקפה. במשרד אמרו כי בכוונתם להקים אתר להנצחת הנפגעים במסיבת הנובה, אך לאחר דין ודברים מול חברי הכנסת התברר כי המשרד טרם עשה פעולה משמעותית כלשהי בנידון ונציגת המשרד אמרה, “התחלנו לדבר עם המשפחות”.