restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הערב בתל-אביב: הפגנה נגד ההרג ההמוני בעזה

1 באפריל 2018

“להעמיד מאות צלפים, כשמקבלים הוראה בפתיחה באש – בעיני זה לרצוח”, כך אמרה הבוקר (ראשון) ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) בתכנית “קלמן-ליברמן” בכאן רשת ב’, בהתייחסה לתגובת להרג ההמוני שביצעו חיילי צה”ל ביום שישי האחרון ברצועת עזה. “מדובר היה בהפגנות של אזרחים חפים מפשע”, הדגישה.

“כל מה שנאמר על ידי שרי הממשלה או ממובילי הצבא היה שההפגנה מיועדת לפרובוקציה ושהיא בתכנון חמאס, למרות שידעו שזו צעקה נגד מצור שמוביל את אנשי עזה למחסור אוכל, היעדרם של תקווה וחיים נורמליים”, אמרה תומא-סלימאן. “בעיני זה הכשיר את הקרקע ואת דעת הקהל בישראל לקבל כל תוצאה קטלנית”, הוסיפה.

תומא-סלימאן אמרה עוד כי “אין טענה שהמפגינים ניסו לפרוץ את הגדר. אולי היה מקרה בודד. המפגינים הגיעו למקום של כקילומטר מטר רחוק מהגדר. יש מעל לאלף פצועים. זו הייתה אש חיה מכוונת לעשרות אלפי אנשים שנמצאו בשטח. זה היה ירי בלי הבחנה, זה היה זריקת רימונים על נשים וילדים שהגיעו להפגין”.

“איך יכול להיות שצבא חמוש של מדינה נמצא בתוך הגבולות של ישראל והוא יורה על אזרחים?” שאלה הח”כית חד”ש. “זה לא צעד לגיטימי. זכותו של העם הפלסטיני לארגן לעצמו מחאה בתוך גבולות עזה”.

בהתייחסה למשטר אסד סוריה, שמפציץ בנשק כימי את אזרחיו, אמרה תומא-סליאמן כי “כל מי שמפציץ אוכלוסייה אזרחית בנשק כימי או נשק אחר, הוא לא מקובל. העם הסורי יקר לכולנו ואנחנו רוצים שיפסיקו את המלחמה שם, אבל סוריה נמצאת תחת איומים של דאעש ואל-קאעידה. אכפת לי ממה שקורה פה, כי העם הפלסטיני הוא העם שלי. מדיניות של המשך כיבוש, התגרות, ושליטה בעם אחר, תביא גם את אזרחי מדינת בישראל לחיות לא בשקט ולא בביטחון”.

אמש הדגיש ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) כי “דגל שחור מתנוסס מעל ירי באש חיה על מפגינים בלתי חמושים כאשר הם אינם מסכנים את החיילים היורים. דרושה חקירה של כל האירועים, ושל הפקודות שניתנו”. לדבריו “התמונות המגיעות מעזה ביממה האחרונה הן איומות. קורבנות בנפש ומעל אלף פצועים. כך הסתיים היום הראשון של הצעדה אל הגדר הסוגרת סביב הרצועה במצור ללא סוף. דגל שחור מתנוסס מעל ירי באש חיה על מפגינים בלתי-חמושים כאשר הם אינם מסכנים את החיילים היורים. דרושה חקירה של כל האירועים, ושל הפקודות שניתנו. אבל לא די לחקור את מה שאירע, ולהזהיר מפני האסונות שעלולים להתרחש. בראש ובראשונה עלינו לתבוע שינוי כיוון: אי אפשר להמשיך להתעלם מסיר הלחץ הקרוי עזה – עם עוני קיצוני, אבטלה חריפה, ומחסור במי שתייה. חייבים להבין שהתפוצצות תעלה במחיר יקר גם לפלסטינים וגם לישראלים.”

ח”כ חנין הוסיף ש”כל עוד הפלסטינים ברצועה ובגדה נתונים תחת מצור וכיבוש, גם אנחנו בישראל לא נוכל להיות בני חורין. את מעגל הדמים חיוני לפרוץ. את דרך המלחמות צריך להחליף בדרך של הידברות עם ההנהגות הפלסטיניות וחתירה לשלום של עצמאות וצדק לשני העמים”.

חד”ש פרסמה אתמול קריאה להשתתף בהפגנה שתתקיים היום (ראשון) בשעה 18:00, מול מטה הליכוד, מצודת זאב, ברחוב קינג ג’ורג’ 38 בתל-אביב. נ”פגין בדרישה לעצור את ההרג בעזה ולמען עתיד אחר לשני העמים. אנחנו דורשים מממשלת ישראל להפסיק מיד את האש, להסיר את המצור מעל עזה, לשים סוף למצוקה האיומה ברצועה, ולחתור לפתרון אמתי של סיום הכיבוש ושל שלום צודק ישראלי-פלסטיני. רק כך אפשר להבטיח חיים בביטחון אמתי לכל יושבי הארץ הזו. מול זעקה של עם לחופש ולעצמאות, הממשלה עונה בהסתה ובשקרים, בהתרת דמם של אזרחים חפים מפשע ובחרחורי מלחמה. הצטרפו אלינו”, נמסר. אל הקריאה להפגנה הצטרפו שלום עכשיו, עומדים ביחד, מרצ ועוד.